Känslighet Everspring SP103 ?

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Har installerat en Everspring SP103 på uppfarten men tycker den verkar vara lite för känslig och reagerar titt som tätt utan att någon människa passerat, finns det någon möjlighet att justera känsligheten?
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Har du provat att sänka känsligheten? Det borde finnas någon parameter som gör detta...
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Bamsefar wrote:Har du provat att sänka känsligheten? Det borde finnas någon parameter som gör detta...
Nja, det är den parametern jag letar efter... om den finns? Hittar inget på nätet eller i instruktionen om detta..
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Earplugged wrote:
Bamsefar wrote:Har du provat att sänka känsligheten? Det borde finnas någon parameter som gör detta...
Nja, det är den parametern jag letar efter... om den finns? Hittar inget på nätet eller i instruktionen om detta..
Märkligt nog verkar den "lagat" sig själv.... Första dygnet skickade den signaler mer eller mindre hela tiden att något rört sig men nu verkar den helt ok och har inte rapporterat några felaktiga rörelser de senaste dagarna. :?
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Det är inte så känt antar jag, men samtliga rörelse sensorer behöver få en stabil temperatur vid sin sensor. Men det brukar "bara" behövas några minuter och inte dygn iofs....
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Post Reply