Kan man låsa GreenWave PowerNode Switch

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
MrL
Medlem
Posts: 43
Joined: 24 Dec 2013, 00:04
10

Kan man begränsa så en GreenWave PowerNode Switch allt är på. Har en sådan bakom tv-bänken och ofta så är uttagen avstängda vilket gör att när barnen skall starta xbox, förstärkare mfl. så får dessa ingen ström. Nu får man ställa Switch på ON i appen.

Kan man begränsa så att man inte kan stänga av i appen. Och nu verkar det som den stänger sig själv ibland. Finns det någon timer som gör att den stänger av sig. Jag stänger aldrig medvetet av den isf gör det via något skript för släck hela huset. Men detta är inget jag själv ställt in.
SirMaggot
Medlem
Posts: 441
Joined: 18 Aug 2013, 10:36
10

Inte vad jag vet, stänger den av sig själv är det något fel på enheten.
Annars kan du göra en scen som startar uttagen ex. kl 0800 varje dag så bör dem vara igång när barnen ska spela.
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

du kan ju alltid låsa den med det lilla snurrhjulet på sidan, så kan du inte ändra den via zwave. Där emot se status.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
MrL
Medlem
Posts: 43
Joined: 24 Dec 2013, 00:04
10

Tack. Jag gick igenom alla mina scener och såklart låg den med där. Hade en scen som på verkade hela biorummet och det var den som spökade. Nu är den satt som dold i systemet så man inte av misstag kan stänga uttagen i appen. Vill jag i framtiden styra enskilda uttag så kan jag göra detta via scnener.

Det där snurrhjulet på sinda har jag helt missat. Enligt manualen är det ett färghjul som jag förstår användas för att sätta olika färger i mjukvaran. Men detta är väl inget Fibaro stödjer eller?
Post Reply