Door Bird

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Köpte en port telefon med HD kamera, och rörelsevsensor, har inte installerat den ännu, men läst att många tycker den är super bra, finns i många olika varianter...
Tillverkaren har släppt API oxå, finns WiFi, Fast nät PoE kan styra dörr lås, mm via app i telefonen, kör själv Indigo, och där har dom fått till det bra enligt forumet

//jens


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
SirMaggot
Medlem
Posts: 441
Joined: 18 Aug 2013, 10:36
10

Då väntar vi otåligt på en utförlig recension av dig när du provkört den ett tag :)
KristianO
Medlem
Posts: 461
Joined: 10 Mar 2014, 09:50
10

Intressant!


Sent from my iPhone using Tapatalk
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Ska försöka få till det :)


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Då har jag installerat Doorbird, allt gick bra, nu ska jag bara få in styrningen i hemsystemet, nu ligger den på Doorbird appen, har fått in video i hussystemet, men inte lagt mer tid på det andra ännu... //jens

Och denna länken visar en plugin till Homeseer...

ImageImage


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
SirMaggot
Medlem
Posts: 441
Joined: 18 Aug 2013, 10:36
10

Ser bra ut, tack för uppdateringen.
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Så där, nu är det fixat när man trycker på nycklen i appen så stängs larmet av och Yale dorman öppnar dörren allt via Indigo, är det någon rörelse så kan jag oxå få hussystemet att göra något, även när man trycker på ringklockan (Doorbird ) så har jag sonos systemet att säga att det ringer på dörren, funkar hur bra som helst...

//jens


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Snelleman
Ny medlem
Posts: 13
Joined: 29 Nov 2016, 02:00
7

Jag har en Door Bird som nu är påväg hem!

Din Indigo lösning går ju inte riktigt att använda på min HC2 som jag har förstått det. Jag har också ett Yale Doorman, men det är väl ingen som har lyckats integrera det än annat än genom en larm leverantörs utrustning.

Har du varit nöjd med din Doorbird änsålänge? Har du några tips på fallgropar man kan undvika vid installation eller dylikt Jens?

/Snelleman
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Snelleman wrote:Jag har en Door Bird som nu är påväg hem!

Din Indigo lösning går ju inte riktigt att använda på min HC2 som jag har förstått det. Jag har också ett Yale Doorman, men det är väl ingen som har lyckats integrera det än annat än genom en larm leverantörs utrustning.

Har du varit nöjd med din Doorbird änsålänge? Har du några tips på fallgropar man kan undvika vid installation eller dylikt Jens?

/Snelleman
Kan bara säga att den fungerar superbra, är väldigt nöjd, bra bild och ljud, inget att klaga på, doorbirden är nu integrerad med yale låset, indigo har stöd för DoorBird och yale, när man svarar i appen så trycker jag bara på nyckeln så larmas huset av och dörren låses upp, vad det gäller montering så kan man inte misslyckas med dem väldigt bra beskrivet, har provat minst 2-3 olika porttelefoner tidigare och ingen är i närheten med denna...

//Jens


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tazswe
Medlem
Posts: 51
Joined: 08 May 2016, 11:35
7

jens wrote:Så där, nu är det fixat när man trycker på nycklen i appen så stängs larmet av och Yale dorman öppnar dörren allt via Indigo, är det någon rörelse så kan jag oxå få hussystemet att göra något, även när man trycker på ringklockan (Doorbird ) så har jag sonos systemet att säga att det ringer på dörren, funkar hur bra som helst...

//jens


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Du kan inte dela med dig hur du har fått till det? Jag har precis installerat bytat från HC2 till Indigo, har både Doorbird och Doorman. Finns ingen pluin till Doorbird.
Matteburk
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 05 Nov 2016, 12:57
7

Vad är det för trådlös modul den kommunicerar med i yale doorman låset? Är det verisures ??
Tazswe
Medlem
Posts: 51
Joined: 08 May 2016, 11:35
7

Matteburk wrote:Vad är det för trådlös modul den kommunicerar med i yale doorman låset? Är det verisures ??
Bägge kommunicerar med Indigo.
Har precis bytat från HC2 till Indigo och är än så länge supernöjd, finns hur många plugin som helst.
Last edited by Tazswe on 07 Mar 2017, 18:57, edited 1 time in total.
Matteburk
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 05 Nov 2016, 12:57
7

Tazswe wrote:
Matteburk wrote:Vad är det för trådlös modul den kommunicerar med i yale doorman låset? Är det verisures ??
Japp!
Har precis bytat från HC2 till Indigo och är än så länge supernöjd.
Ok. Hmmm undrar hur de lyckats hacka in i den...

Har en Vera plus o skulle vilja komma åt Doorman låset....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
sm7tix
Ny medlem
Posts: 14
Joined: 31 Jan 2017, 06:08
7

Verisure har ett Api så man har Verisure och Doorman så skulle det gå att få till nått. Via ett Python script kan jag läsa av mitt Verisure. Har inte testat att styra men det ska gå.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Tazswe wrote:
Matteburk wrote:Vad är det för trådlös modul den kommunicerar med i yale doorman låset? Är det verisures ??
Bägge kommunicerar med Indigo.
Har precis bytat från HC2 till Indigo och är än så länge supernöjd, finns hur många plugin som helst.

Hallå,
Hade du någon nytta av filen till DoorBird?

//Jens
Tazswe
Medlem
Posts: 51
Joined: 08 May 2016, 11:35
7

jens wrote:
Tazswe wrote:
Matteburk wrote:Vad är det för trådlös modul den kommunicerar med i yale doorman låset? Är det verisures ??
Bägge kommunicerar med Indigo.
Har precis bytat från HC2 till Indigo och är än så länge supernöjd, finns hur många plugin som helst.

Hallå,
Hade du någon nytta av filen till DoorBird?

//Jens
Tack för filen och ursäkta att jag inte har återkopplat tidigare.
Är tyvärr på resande fot och har inte möjlighet att testa den förrän i slutet på veckan.

Återkommer!
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Tazswe wrote:
jens wrote:
Tazswe wrote: Bägge kommunicerar med Indigo.
Har precis bytat från HC2 till Indigo och är än så länge supernöjd, finns hur många plugin som helst.

Hallå,
Hade du någon nytta av filen till DoorBird?

//Jens
Tack för filen och ursäkta att jag inte har återkopplat tidigare.
Är tyvärr på resande fot och har inte möjlighet att testa den förrän i slutet på veckan.

Återkommer!
Var bara nyfiken Image


Skickat från min iPad med Tapatalk
Tazswe
Medlem
Posts: 51
Joined: 08 May 2016, 11:35
7

jens wrote:

Hallå,
Hade du någon nytta av filen till DoorBird?

//Jens
Filen installerades utan problem och det dök upp en Doorbird app, tyvärr så har jag problem med konfigureringen.
Det finns ingen sida för konfigurering där jag kan lägga in användare, lösenord och ip.
Vet du om den klarar av flera Doorbird, jag har en installerad och ytterligare en som väntar på installation.
Post Reply