Fibaro Dimmer 2

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
andwin
Medlem
Posts: 54
Joined: 03 Oct 2016, 13:37
7
Location: Eskilstuna

Hej
Har köpt en Fibaro dimmer 2 och den är inkopplad m.m
Den funkar bra med kanal 1 med dimmning samt knapp! precis som jag ville ha det!

Dock är jag lite fundersam till Knapp 2 (s2)

När jag gifte in den fick jag 4st Slavenheter varav en Blev en fjärrkontroll i HC2
3 är alltså dimbar inkon (2dolda) och en är en fjärrkontroll.

Min tanke var att Andreknappen (s2 utgången) skulle fungera som en sändare till en annan Väggplugg men får inte det att lira hundra..

Någon som sitter på en bra förklaring till hur man lättast gör?
Fibaro Homecenter 2
4.20
FredrikKarlsson
Medlem
Posts: 65
Joined: 08 Aug 2016, 20:21
7

andwin wrote:Hej
Har köpt en Fibaro dimmer 2 och den är inkopplad m.m
Den funkar bra med kanal 1 med dimmning samt knapp! precis som jag ville ha det!

Dock är jag lite fundersam till Knapp 2 (s2)

När jag gifte in den fick jag 4st Slavenheter varav en Blev en fjärrkontroll i HC2
3 är alltså dimbar inkon (2dolda) och en är en fjärrkontroll.

Min tanke var att Andreknappen (s2 utgången) skulle fungera som en sändare till en annan Väggplugg men får inte det att lira hundra..

Någon som sitter på en bra förklaring till hur man lättast gör?
Hej,

Jag tar för givet nu att pluggen du ska styra är en brytare (inte dimmer).
Manualen för din dimmer säger detta (s17).
s17
s17
Skärmavbild 2017-08-17 kl. 10.54.18.png (62.81 KiB) Viewed 4094 times
Som du ser så skickas ON/OFF-kommandon till alla enheter i grupp 4 om man trycker på S2 på dimmern. Så, gå in i Advanced och associations för din dimmer i HC2 och lägg in din brytare i dimmerns grupp 4. Spara och vänta någon sekund bara (båda enheter ska ha ström när du gör det skulle jag tro - eller i alla fall dimmern).

Borde fungera sen.

Om det inte gör det, kolla att parametrarna som styr hur knappar ska fungera är som de ska (s25+). Standardvärdena ska vara ok, men nått kan ha ändrats kanske?

Fredrik
Post Reply