Jag har skaffat en AEON Multisensor 6, och har startat med lite andra prylar också. När jag skall skapa scener (HC2) för multisensorn får man upp en mängd val för vilket "state" den kan befinna sig i. Jag behöver hjälpa att förstå vad som är skillnaden på Armed och Disarmed.
Jag förstår de engelska orden, men inte varför dessa "states" behövs eller varför man skulle vilja sätta en sensor i läget armed?
States för en AEON M6:
Armed
Disarmed
Breached
Breached and Armed
Breached and Disarmed
Safe
Safe and Armed
Safe and Disarmed
Tamper tripped
Tamper not tripped
Armed - Disarmed?
-
- Medlem
- Posts: 158
- Joined: 03 Feb 2016, 17:16
- 8
De olika varianterna nedan är de olika varianterna som finns för att trigga igång scenerna/händelser med sensorn, de tillstånd du kan sätta sensorn i via scenen är egentligen bara två st: Arm och Disarm =Larmad eller AvlarmadKrippeN wrote:Jag har skaffat en AEON Multisensor 6, och har startat med lite andra prylar också. När jag skall skapa scener (HC2) för multisensorn får man upp en mängd val för vilket "state" den kan befinna sig i. Jag behöver hjälpa att förstå vad som är skillnaden på Armed och Disarmed.
Jag förstår de engelska orden, men inte varför dessa "states" behövs eller varför man skulle vilja sätta en sensor i läget armed?
Här är några exempel:
Armed = Scenen startar när man sätter sensorn i larmläget
Disarmed = Scenen startar när man larmar av
Breached = Start när en rörelse har upptäckts
Breached and Armed = Start när en rörelse har upptäckt och sensorn är i larmläge
Breached and Disarmed = start när rörelse upptäcks och sensorn är avlarmad
Safe = Ingen rörelse upptäckt
Safe and Armed = Ingen rörelse upptäck och sensorn är larmad
Safe and Disarmed = Ingen rörelse upptäckt och sensor ej larmad
Tamper tripped = Sabotageskyddet löser ut
Tamper not tripped = Sabotageskyddet intakt
Skall du bara tex tända en lampa vid rörelse så är det Breached som gäller för att fungera som vanlig rörelsesensor och skall lampan tändas även när huset är larmat så lägger man till Breached and Armed så tänds lampan och larmet går. (beroende på vad du ställt in skall hända när larmet går)
Safe sätter du för att tex släcka lampan efter att rörelsen försvunnit.