Fibaro HC2 fungerar urdåligt

Här kan du som nybörjare ställa dina frågor utan att skämmas
Post Reply
roffen
Medlem
Posts: 32
Joined: 30 Apr 2015, 17:37
8

Har haft ett bra och ganska stabilt system nåt år, men sen någon månad tillbaka funkar det riktigt dåligt!

Blev kasst i samband med uppgraderingar till 4.10x tror jag. Kör blockscener och ver 4.102. Har provat att göra restore men det har inte hjälpt och stort jobb att återskapa allt man gjort sen backupen.

Köpte åtta nya Fibaro Wall plug, de spökar hela tiden. Tappar kontakten, sätter av och på vid helt fel tider etc.

Nu har jag lampor som tänds på nätterna, enheter som trillar bort och svårt att få igång HC2 när man behöver starta om.

Någon mer som känner igen problemen?

/Roffe
ekensweden
Medlem
Posts: 102
Joined: 01 Jan 2014, 18:10
10

Prova att ta bort dom senaste du lagt till och fortsätt att ta bort tills det blir stabilt igen tror att det är någon enhet som spökar med dig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Och förringa inte en kontakt med Fibaros support. Min erfarenhet är att de är ganska snabba på att hjälpa till.
Robert
Medlem
Posts: 346
Joined: 17 Oct 2013, 22:40
10

Får du inte till det att fungera så lägg ett ärende hos Fibaro. Mitt har krånglat sedan 2013 och la mitt första ärende på det nu i dagarna. Har inte fått något svar än.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

alexndr wrote:Och förringa inte en kontakt med Fibaros support. Min erfarenhet är att de är ganska snabba på att hjälpa till.
Va nyligen i kontakt med dem, tog 1 månad att få ett svar och då jag inte han svara inom 5 dagar la man ner ärendet och jag fick börja om igen för att få kontakt med dem :/ Antar att de varit hårt belastade sedan 4.10X för ganska många har haft liknande fel med enheter som "spökar" och mängde med döda noder... Kan bara instämma med tidigare inlägg att ta bort de enheter du tror skapar problemet tills problemet är löst. Jag hade stora problem med döda enheter, tog bort flera och då jag tog bort en Fibaro Smoke sensor så blev det rejält mycket bättre! Kontrollera även så din HC2 inte är överhettad och känn på antennen så den sitter fast ordentligt.
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Nex wrote:
alexndr wrote:Och förringa inte en kontakt med Fibaros support. Min erfarenhet är att de är ganska snabba på att hjälpa till.
Va nyligen i kontakt med dem, tog 1 månad att få ett svar och då jag inte han svara inom 5 dagar la man ner ärendet och jag fick börja om igen för att få kontakt med dem :/ Antar att de varit hårt belastade sedan 4.10X för ganska många har haft liknande fel med enheter som "spökar" och mängde med döda noder... Kan bara instämma med tidigare inlägg att ta bort de enheter du tror skapar problemet tills problemet är löst. Jag hade stora problem med döda enheter, tog bort flera och då jag tog bort en Fibaro Smoke sensor så blev det rejält mycket bättre! Kontrollera även så din HC2 inte är överhettad och känn på antennen så den sitter fast ordentligt.
Kan ju vara så att de plockar "low hanging fruits" men jag fick svar inom en timme senast jag kontaktade dem.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

alexndr wrote:
Nex wrote:
alexndr wrote:Och förringa inte en kontakt med Fibaros support. Min erfarenhet är att de är ganska snabba på att hjälpa till.
Va nyligen i kontakt med dem, tog 1 månad att få ett svar och då jag inte han svara inom 5 dagar la man ner ärendet och jag fick börja om igen för att få kontakt med dem :/ Antar att de varit hårt belastade sedan 4.10X för ganska många har haft liknande fel med enheter som "spökar" och mängde med döda noder... Kan bara instämma med tidigare inlägg att ta bort de enheter du tror skapar problemet tills problemet är löst. Jag hade stora problem med döda enheter, tog bort flera och då jag tog bort en Fibaro Smoke sensor så blev det rejält mycket bättre! Kontrollera även så din HC2 inte är överhettad och känn på antennen så den sitter fast ordentligt.
Kan ju vara så att de plockar "low hanging fruits" men jag fick svar inom en timme senast jag kontaktade dem.
En timme?! Haha, jag fick mitt bekräftelsebrev inom en timme men allvarligt det måste ju va rekord eller att de svarade fel person? ;)
Post Reply