Brandlarm som går att koppla till zwave

Övrigt
Post Reply
crazytok
Ny medlem
Posts: 6
Joined: 06 May 2015, 07:44
8

Hej,

Har tänkt att bygga ett hemautomationssystem med Fibaros HC2 eller Vera framöver. Har dock inte bestämt hur uppsättningen skall se ut ännu.

Jag måste dock skaffa brandvarnare till huset NU, och hade då velat ha brandvarnare som jag framöver kan koppla in till zwave systemet så att jag får en notifikation om brandvarnaren drar igång när man ej är hemma.

Men jag kan inte hitta någon bra lösning för detta? Det enda är egentligen Fibaros Brandvarnare, som endast fungerar ihop med HC2 (en brandvarnare skall självklart fungera oavsett om jag har en hc2, eller om strömmen går!). Dessutom litar jag inte riktigt på denna brandvarnare fullt ut.
Det jag hade velat ha, är ett antal brandvarnare (3-4st) som fungerar helt individuellt, men samtidigt så larmar En så skall Alla larma. Utöver denna (standard funktionalitet) så vore det bra om jag kunde koppla in dessa till zwave!
Har läst att det finns brandvarnare med reläutgångar... skulle detta gå att använda med någon form av modul för zwave? Eller hur löser jag detta??
Post Reply