Nybörjar fråga angående Larm

Övrigt
Post Reply
Clabbe
Medlem
Posts: 357
Joined: 25 May 2015, 21:53
8
Location: Torslanda

Hej har 3 motiondetektors, samt en dörrvakt och en Fibaro HC2

Nu undrar jag hur jag kan aktivera Larmet på ett enkelt sätt?

går jag in i Appen under "Larm".

Så ser jag mina 4 enheter.
och en knapp "larma på"

Klickar jag då på "larma på" så måste jag markera de sensorer jag vill larma på, och när jag sedan markerat alla 4, så får jag dra en "slider" från avlarmad till armed.

Kan man inte bara välja larma på "ALLT" eller grupper..


Jag skulle typ vilja ha 2 saker att välja på när jag trycker på larm.
Ett som jag kallar "allt" eller liknande. som då givetvis larmar allt med en knapptryckning.
samt ett som jag kallar "skalskydd" som då larmar på dörrmagneten, samt alla framtida dörrmagneter.


Dessutom ett annat bekymmer jag ser idag är att ifall jag väljer att aktivera 3 av dem, så kan jag inte heller larma av alla samtidigt. utan får gå in på en o en och larma av.

Så summa.....
jag vill ha 2 olika larm att välja att aktivera, samt kunna avaktivera allt som är aktiverat på ett enkelt sätt.

Jag tror givetvis det finns någon funktion för detta, annars vore det la dumt... Men frågan är bara hur??
Hur gör jag. Jag tycker jag kollat överallt nu.

Tackar på förhand!

Mvh Clas
-----------------------------------------------------------------
HC2
Aeon Labs, Fibaro, Danfoss enheter (30++st)
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Du behöver inte ens gå in i "larmdelen" på iPhonen utan du sveper bara uppåt över larmknappen så larmas allt på. För att larma på endast ett skalskydd så kan du enkelt skapa en scen, ex block scen, som larmar på det du vill. På iPad kan du på första sidan lägga till vad du vill, ex kan du lägga till att en viss sektion, rum eller sensor skall larmas på. Snyggt och enkelt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Clabbe
Medlem
Posts: 357
Joined: 25 May 2015, 21:53
8
Location: Torslanda

Haha..
tack...
Det är så enkelt när men "vet".


Svepa uppåt, den funktionen var ju skit bra..

Finns det andra bra funktioner man bör veta om?
-----------------------------------------------------------------
HC2
Aeon Labs, Fibaro, Danfoss enheter (30++st)
Post Reply