Element som går att nattsänka med Fibaro puck?

Övrigt
Post Reply
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Renoverar ett uthus som mestadels kommer ha underhållsvärme 10c och där jag vill via Z-Wave (HC2) växla mellan 20C och 10C (helst styra termostaten fullt ut) någon som gjort någon liknande lösning?

Tips på element med justerbar nattsänkning som går styra med extern brytare?
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

Ska det vara ett elektriskt eller ett vattenburet ???... Antar det ska vara ett elektriskt.. Du måste ju ha en en tempgivare och en puck som klarar lasten.. Tempgivaren bör ju vara i mitten av rummet eller på en vägg eller liknande för att få så jämt resultat...
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Systemfel wrote:Ska det vara ett elektriskt eller ett vattenburet ???... Antar det ska vara ett elektriskt.. Du måste ju ha en en tempgivare och en puck som klarar lasten.. Tempgivaren bör ju vara i mitten av rummet eller på en vägg eller liknande för att få så jämt resultat...
Oj, det glömde jag skriva... elektriskt element är det jag söker.

Finns ju element där nattsänkningen kan styras via tidur och då krävs inga laster att tala om, dilemmat är att de jag hittat bara sänker några grader och inte valfritt värde...
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Earplugged wrote:
Systemfel wrote:Ska det vara ett elektriskt eller ett vattenburet ???... Antar det ska vara ett elektriskt.. Du måste ju ha en en tempgivare och en puck som klarar lasten.. Tempgivaren bör ju vara i mitten av rummet eller på en vägg eller liknande för att få så jämt resultat...
Oj, det glömde jag skriva... elektriskt element är det jag söker.

Finns ju element där nattsänkningen kan styras via tidur och då krävs inga laster att tala om, dilemmat är att de jag hittat bara sänker några grader och inte valfritt värde...
Ingen som styr sina elektriska element och har lite erfarenheter att dela med sig av?
Lämpliga fabrikat, styrning osv osv...
Post Reply