Danfoss termostater

Övrigt
Post Reply
Ola
Medlem
Posts: 51
Joined: 05 Jan 2016, 17:42
8

Hej
Finns det någon gräns för hur många termostater man kan ha?
Idag har jag 3st men behöver 8-10st till
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Ola wrote:Hej
Finns det någon gräns för hur många termostater man kan ha?
Idag har jag 3st men behöver 8-10st till
Fibaro sätter nog inga gränser men jag har läst på andra forum att det kan strula om man har väldigt många, de skrev då om ca 20st. Vet inte varför det skulle strula men den tråden jag läste handlade om zwavetrafiken till Danfosstermostater. Jag har 5st, kört dem i över ett år nu felfritt förutom då Fibaro släppte en version som käkade upp Danfoss batterier men förutom det så har det funkat perfekt och tror inte 13st skall vara några problem.
WodzuSE
Medlem
Posts: 26
Joined: 11 Apr 2016, 01:45
7

Hej!
Jag har köpt 11 Danfoss termostater med FW 3.04 och de vill inte fungera med Fibaro HC2, vad ska jag göra nu? Går det att uppgradera de eller nåt liknande så de fungerar med HC2?
HELP ME!
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

WodzuSE wrote:Hej!
Jag har köpt 11 Danfoss termostater med FW 3.04 och de vill inte fungera med Fibaro HC2, vad ska jag göra nu? Går det att uppgradera de eller nåt liknande så de fungerar med HC2?
HELP ME!
Vilken Danfoss är det, har inte koll på FW men ex så är nya Danfoss LC-13 och även den tidigare versionen kompatibel med HC2. Sen har Danfoss gjort en version som för visso använder någon form av Z-wave men som endast kan prata med deras egna system. Den är inte tänkt att användas i Z-wavesystem utan endast med deras egna styrsystem. Tror tyvärr inte du kan ändra FW på dessa.
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

WodzuSE wrote:Hej!
Jag har köpt 11 Danfoss termostater med FW 3.04 och de vill inte fungera med Fibaro HC2, vad ska jag göra nu? Går det att uppgradera de eller nåt liknande så de fungerar med HC2?
HELP ME!
Förr var det så att v3.xx funkade inte med hc2, utan skulle vara v2.5.

Är de nya så skicka tillbaka dem.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
WodzuSE
Medlem
Posts: 26
Joined: 11 Apr 2016, 01:45
7

Tyvärr är de inte nya, jag har även två Danfoss Link skärmar som fungerar tillsammans med termostater men inte med fibaro. Ingen som vill byta?
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

WodzuSE wrote:Tyvärr är de inte nya, jag har även två Danfoss Link skärmar som fungerar tillsammans med termostater men inte med fibaro. Ingen som vill byta?
Om de funkar med Danfoss Link så är det tyvärr som jag skrev att de endast är för deras egna styrning och fungerar inte med någon Z-wavecontroller :/
Post Reply