Home Center 2 - Virtuella enheter

Utvecklar du en smartphone-app? Datorprogramvara? Få hjälp av andra och bidra med dina egna erfaranheter.
Post Reply
GronaHus
Medlem
Posts: 163
Joined: 14 Dec 2011, 10:06
12

Virtuella enheter har utformats för att styra komplicerade enheter såsom luftkonditionering, kökutrustning, ljud, bild och annan hemelektronik. Denna typ av utrustning kan hanteras genom RS232 och ethernet-portar. Fibaro System ger dig möjlighet att skapa virtuella enheter innehållande värden för kontroll av de funktioner du valt.
Användningen av virtuella enheter realiseras med TCP / IP-protokollet - enhetens IP och TCP kommunikationsport måste definieras.
Därefter definierar användaren den valda knappen och definierar strängen som skall sändas efter att knappen använts. Systemet stödjer string-kommunikation (textdatatyp). Till exempel kommer följande sträng att slå på en Toshiba-projektor:
GET /cgi-bin/webrc.cgi?P_ON=OK HTTP/1.10x0D0x0A0x0D0x0A

Du kan även skapa värdereglage för funktioner som volym, kontrast, ljusstyrka mm.
Att tänka på: Om enheten använder dubbelriktad kommunikation så behöver du bocka i "vänta på svar från enhet".
averstedt_84
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 08 May 2014, 22:16
9

Hej!
Jag skulle vilja veta hur jag kan få in min yamaha rx-v673 förstärkare in i fibaron, har en app för att styra den från mobilen.
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Hejsan
vet du vilka kommandon som gäller för dom olika knapparna på fjärrisen?
averstedt_84
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 08 May 2014, 22:16
9

nix, var kan man se det i såntfall?
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Du får köra google translate från polska antar jag:
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t ... a&start=15
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
averstedt_84
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 08 May 2014, 22:16
9

jag får faktiskt inte till det, vet inte om jag gör rätt heller, vad är det man ska skriva i rutan?
Notera att jag är helt ny med detta system och programmering
Post Reply