Ändra scen-ordning i appen?

Övrigt
Post Reply
Rosengren
Medlem
Posts: 49
Joined: 01 Jan 2014, 13:27
10
Contact:

Hej alla!
Jag är nybliven ägare till ett HC2-system. Köpte till en början på mig själva huvudenheten (så klart), plus sex stycken dimmrar.
I väntan på att min husrenovering ska komma in i den fas där det är dags att sätta upp systemet i skarpt läge, har jag byggt en liten testbänk där jag provkör två dimmrar mot ett antal lampor. Det funkade klockrent att göra scener, däremot hamnar scenerna i appen i den ordning man skapar dem.

På mina iOS-prylar kan man ändra den ordningen, men bara "tillfälligt" så länge appen är aktiv. Stänger jag appen och öppnar den igen, ligger scenerna i sina ursprungliga positioner.

Har även köpt en Samsung Galaxy-platta, som ska byggas in i väggen. Android är helt otrampad mark för mig och i den lyckades jag inte ens att tillfälligt ändra ordningen.

Det här blev en hel del "onödig text", känner jag. Min fråga är desto kortare:
Är det ens möjligt att stuva om ordningen på scenerna i respektive appar?

Med tillönskan till er alla om en god fortsättning på det nya året!
Fibaro HC2 V. 4.580
20 x Dimmers
8 x 2x1,5kW Switch
3 x 3kW Switch
7 x RGBW
3 x MultiSensor
2 x MotionSensor
1 x FloodSensor
3 x AEON MultiSensor
1 x Swiid InterSwitch
2 x Greenwave 6-P. Switch
5 x Danfoss termostat
1 x Düwi ZME RC2
1 x Swipe
1 x Button
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Hejsan och god fortsättning själv :)
Nej, det går inte att ändra ordning på ikonerna i apparna tyvärr, kanske i senare releaser.
Du gjorde rätt som investerade i en Fibaro enhet, kommer du ha mycket glädje utav.

// Jonny
Rosengren
Medlem
Posts: 49
Joined: 01 Jan 2014, 13:27
10
Contact:

jompa68 wrote:Hejsan och god fortsättning själv :)
Nej, det går inte att ändra ordning på ikonerna i apparna tyvärr, kanske i senare releaser.
Du gjorde rätt som investerade i en Fibaro enhet, kommer du ha mycket glädje utav.

// Jonny

Tack för ditt svar, då kan jag bespara mig arbetet med att leta efter en lösning.

Jo, efter att ha sonderat "smartahus"-marknaden, kände jag att Fibaro nog kommer att vara den lösning som jag vill ha och som kommer att funka bäst.
Du - och alla andra på forumet - lär nog däremot höra av mig igen..! :)
// Rosengren
Fibaro HC2 V. 4.580
20 x Dimmers
8 x 2x1,5kW Switch
3 x 3kW Switch
7 x RGBW
3 x MultiSensor
2 x MotionSensor
1 x FloodSensor
3 x AEON MultiSensor
1 x Swiid InterSwitch
2 x Greenwave 6-P. Switch
5 x Danfoss termostat
1 x Düwi ZME RC2
1 x Swipe
1 x Button
Rosengren
Medlem
Posts: 49
Joined: 01 Jan 2014, 13:27
10
Contact:

För alla nyfiknas kännedom så ställde jag frågan till tillverkaren, varför denna enkla funktion inte finns?
Svaret blev att "vi är medvetna om det" och att "funktionen kommer att läggas till i en av de kommande, större uppdateringarna".
Post Reply