Kan man starta en scen från iPhone appen en viss tid?

Post Reply
DAWO
Medlem
Posts: 27
Joined: 09 Aug 2012, 22:32
11

Om man har en scen med enhet som en viss veckodag skall slås på en viss tid, går det då att ENBART köra scenen vid den specifika tiden OM man före tidpunkten triggat en variabel eller något liknande?

Exempel: Man skapar en scen som varje måndag kl. 21:00 skall slå på en enhet, men den skall ENBART slås på vid exakt denna tidpunkt om man via sin iPhone (på något sätt) ändrat värdet på en variabel, eller slagit på en annan enhet, dvs att enbart om denna enhet är satt till PÅ?

Om om detta enbart fungerar via någon enhet, skall man då välja exempelvis en Fibaro Wall Plug och som man inte kopplar in något i (för då kanske någon slår på, eller av den av misstag)?
SirMaggot
Medlem
Posts: 441
Joined: 18 Aug 2013, 10:36
10

Funkar med GEA.
Mer info.
http://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?f=38&t=5463

Ex. Jag väcker barnen genom att tända taklampan gradvis måndag - torsdag kl 06:40 till 07:20, fast inte om den globala variabeln "Dagis" är satt till "Nej"
DAWO
Medlem
Posts: 27
Joined: 09 Aug 2012, 22:32
11

Tack, Sir Maggot!

Dock förefaller detta vara LÅÅÅNGT över mitt huvud (för tillfälligt)! Men om det finns någon variant där jag kan använda de grafiska byggklossarna, så vore det bra. En naiv idé som jag hade, var alltså att exempelvis använda en av mina Fibaro Wall Plugs som inte används till något. Och OM man då kunde göra "scriptet" exempelvis så att OM Wall pluggen var satt till "På", i så fall skulle enheten dras igång ett visst klockslag en viss dag. Men inte om Wall Pluggen var satt till "Av".

För då kunde jag ju långtbortifrån via iPhone appen ställa Wall Pluggen till "På" eller "Av" och beroende på detta exekveras scenen i sin helhet eller ej.

Gård det? Eller finns det något annat sätt?
Post Reply