Beta kod för DSC integration

maxxar
Medlem
Posts: 126
Joined: 06 Sep 2012, 13:30
11

pos wrote:De ikonerna verkar jag inte kunna få in i VD. Så det blir nog tyvärr mindre. Håller på och fixar lite så ikonerna kommer nog ha denna storlek...


Image
Du skulle ju kunna göra så att stora ikonen DSCEngine2.png ändras efter de ikonerna som visar vilken status larmet är i.
Men du kanske inte vill ha det så?
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

Jo.. MEN.... Har precis ändrat i detta presentations-device då olika partitioner kan ha olika status. Som det är i den version du har så visas bara partition 1. Och har du två partitioner med olika status och sen bara har en central ikon... Det går inte ihop. Men....

Har en ny version på gång som jag tror du gillar. Flyttar bland annat ut alla konfigvariabler till "Predefined variables" sektionen i HC2 och automatskapar dem. Så man ska inte behöva pilla alls i LUA koden... Du kan väl testa den när jag är klar. Jag vill helst göra klart en sak i taget. Tänkte även lägga knappar med ikoner på i presentationsdevicet.

Efter det ska jag se om det går att på ett bra sätt använda större ikoner. Jag håller med dig om att det skulle vara snyggt.


Peo
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

Har precis släppt 1.17.

Med denna så är det mesta automatiskt och installation + config superlätt. Nu kan man själv välja triggernamnen på zonerna samt en massa andra trevliga saker.

Dokumentation är nu primärt i:
http://www.incedo.eu/~sjoholmp/Fibaro_H ... kGuide.pdf

Återkoppling uppskattas. Jag är rätt nöjd själv med den i alla fall :D

Ska nu titta på arm/disarm knappar i presentations VD för release 1.18

Peo
maxxar
Medlem
Posts: 126
Joined: 06 Sep 2012, 13:30
11

Angående mitt problem med att larma på med appen, verkar vara så att jag ej kan ha dörren öppen när jag larmar på för då är magnetkontakten i öppet läge.
Har ju en utpasseringstid på den och detta går att göra när vanliga larmpanelen används.
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

maxxar wrote:Angående mitt problem med att larma på med appen, verkar vara så att jag ej kan ha dörren öppen när jag larmar på för då är magnetkontakten i öppet läge.
Har ju en utpasseringstid på den och detta går att göra när vanliga larmpanelen används.

Går utmärkt att larma med dörren öppen Men dip tror jag det blir STAY istället för AWAY. Det är så larmet funkar.... En zone är öppen = du är hemma tror jag.


B t w
Har en bättre release p G som jag tror du gillar... Håller på och ska posta den strax.. Lite av det som ingår och ALLT skapas automatiskt...

Image
Peo
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

Ok here is my 2.0 of DSC <-> HC 2 integration

scene trigger for:
- All zones
- AC power
- What user armed or disarmed the partition
- ARM/DISARM/STAY and the rest of the options
- Panel battery status
- Tell if a partition is in alarm

Presentation device with:
-Presentation device auto created
- Buttons for arming AWAY or STAY independantly for partition1 or 2
- Buttons for DISARMING partition 1 or 2
- Info of AC power status
- Info of Panel power battery status
- Panic buttons for Fire/Ambulance/Police
- Info with time, arm state and the user who did it for partition 1 and 2
The whole config is mostly automatic.

For those not interested in the DSC itself, my code solves and show solutions for a few issues where Fibaro has no docs.. Included in the code is..
- Auto creation and deletion of global variables
- Auto creation and modification of VDs
- Auto creation of VD labels and buttons
- Upload of Icons to HC2
- Raw Sockets handling against Envisalink plus against syslog
And more...

http://www.incedo.eu/~sjoholmp/Fibaro_H ... kGuide.pdf
http://www.incedo.eu/~sjoholmp/Fibaro_H ... ne-2.0.lua


Attaches a little screenshot of the presenter device
Image



Peo
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

Då denna tråd blivit rörig och svår att följa har jag startat en ny med utgångspunkt från en fungerande kod. Kanske skulle den postats i någon annan del av forumet... Men är är länken dit. http://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?f=29&t=6532
Post Reply