Z-way, automation

Post Reply
Mr.Mos
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2013, 23:34
10

Hej,

Är det någon som använder automation i Razberryn som har lite tips? För det första så saknar jag fliken som ska finnas i Expert UI-läget (kör version 1.4). Fine, den kanske återuppstår i version 1.5? Man ska kunna skriva "regler" själv i filen config.json, men utan några konkreta exemplet står jag helt still. Bara jag som tycker att deras dokumentation är lite svår att förstå? :)

I mitt fall vill jag låta en FGK-101 styra FGS-221, tex är sensorn sluten släcks en lampa.

Mvh
Micke
SEALen
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 15 Feb 2014, 03:55
10

De flesta brukar installera Domoticz för att styra dylika saker. Http://www.domoticz.com
z3eed
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2014, 19:36
10

Jag kör OpenRemote.
Är väl inte one-klick happy, men isåfall ska man inte gå på RaZberry alls :)

Menar du att det ska finnas en "Rules" i Expert GUI?
Har jag aldrig sett, men det finns i OpenRemote.

Tillägg till config.json och många lösningar som redan skapats mycket finns i forumet för OpenRemote.
Mr.Mos
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2013, 23:34
10

SEALen wrote:De flesta brukar installera Domoticz för att styra dylika saker. Http://www.domoticz.com
Tack för tipset!
Mr.Mos
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2013, 23:34
10

z3eed wrote:
Menar du att det ska finnas en "Rules" i Expert GUI?
Har jag aldrig sett, men det finns i OpenRemote.
Ja, jag har sett bilder/screenshots där det finns en Automation "knapp" i menyn. Sen om det var i en "closed beta" eller nått annat vet jag ej. Version 1.5 på gång, vi får se vad den har att erbjuda.
wolv
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 10 Jun 2014, 13:41
9

Ta en titt på Razberryn's JSON API. Obegränsade möjligheter, men lite mer jobb... :geek:
Post Reply