Firmware uppdatering

Post Reply
AndersPS
Ny medlem
Posts: 15
Joined: 11 Nov 2014, 20:32
9

Installerade precis den firmware uppdatering som släppts till Vera Edge. Den drogs först tillbaks av Vera, men nu var den tillgänglig. Under processen säger den att Luup engine inte kan startas och att man ska "försöka igen". Därefter får jag bara upp en blank skärm med en Vera logga i övre vänstra hörnet.

Fler som har samma problem?
Marcusc
Medlem
Posts: 35
Joined: 08 Jan 2015, 14:51
9

Ja, många har problem med denna uppdatering. Jag väntar själv på att supporten ska koppla upp sig och fixa.
Öppna ett case så blir du kontaktad med instruktioner.
För att få igång din Vera under tiden så dra ut strömsladden och sätt i den igen. Kan ta upp till 15 minuter innan den funkar igen... ibland direkt.
peppito
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 30 Jan 2015, 01:44
9

Min vart exakt likadan. Har mailat och skapat en ticket, men inte hört ett ord. Helt omöjligt att komma in min vera. Går att SSH:a in, men får inte igång den tyvärr.

Någon som har några tips?
Marcusc
Medlem
Posts: 35
Joined: 08 Jan 2015, 14:51
9

Mig svarade de efter 30 minuter men sen blev det helg så väntar fortfarande på att de ska koppla upp sig.
Har du provat att dra ut strömsladden och plugga in den igen? Oftast lyser då bara en diod på veran efter uppstarten när uppgraderingen kärvar.... Men om du väntar tålmodigt (vissa har fått vänta 1 timme) och när du ser att alla dioder fått liv ska den gå att komma åt igen via UI. För mig har det räckt med ca en kvart innan den reparerat sig och jag har provat detta flera gånger innan jag tröttnade på att försöka få uppdateringen att funka.
Du bör nog försöka få igång veran om du kan då supporten kommer att be dig aktivera fjärranslutningen till din Vera och maila nyckeln så de kan koppla upp sig.
peppito
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 30 Jan 2015, 01:44
9

Jo jag har provat allt, fick såhär förut och då kunde jag döpa om några filer i Veran genom SSH, så kom jag åt den via webbläsaren.
Men nu hjälper inget, men efter det står "luup takes longer to load" så kommer man åt att aktivera remote access, så den är aktiverad och jag har mailat nyckeln till dom.
Alla lampor lyser utom Z-wave lampan.
Jag testar och startar om igen och hoppas att dom hör av sig :)
Marcusc
Medlem
Posts: 35
Joined: 08 Jan 2015, 14:51
9

Nu har supporten kopplat upp sig och uppgraderat mitt FW. Funkar hur bra som helst. Du får säkert också hjälp snart. Lycka till :-)
Post Reply