EN UPS för USB bruk?

Post Reply
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Hallå!

Jag letar efter en USB UPS...

Alltså i praktiken en USB Power Pack, eller USB Power Bank - kärt barn har flera namn, som klarar av att både ladda och laddas samtidigt. De flesta USB Power Bank varianter som finns klarar INTE av detta, faktum är att det verkar vara hart när omöjligt att hitta - i alla fall i Sverige. UK finns en tillverkare, men sen då?

Frågade Inet och dom säger att alla fungerar - men det är ju inte sant, helt klart.

Så någon som har några tips?

Bakgrund: Jag letar alltså efter något som kan driva mina IP kameror hemma, dessa matas med micro-USB kontakt. Först tänkte ja: En PowerBank fixar kakan - sant, men det är ytterstå få, om ens någon, som verkar klara av att laddas samtidigt som de nyttjas...
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Clabbe
Medlem
Posts: 357
Joined: 25 May 2015, 21:53
8
Location: Torslanda

Fel svar..
Men en vanlig UPS med en vanlig USB laddare i..
Så borde det la fungera.
Tänker att en vanlig UPS även har mer kräm en en USB powerbank, men jag kan ha fel
-----------------------------------------------------------------
HC2
Aeon Labs, Fibaro, Danfoss enheter (30++st)
Videonisse
Ny medlem
Posts: 24
Joined: 06 Jan 2014, 02:38
10

Jag har en från Asus eller om det är Acer som fungerar så. Kolla deras hemsida om du hittar info.
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Har du modelbeteckningen på din powerpack - de flesta fixar det nämligen INTE????

Jag har dock hittat detta:
http://www.larmhem.se/ovriga-tillbehor/ ... ri-96.html

Som i princip är det jag söker efter - och rätt bra pris - men sökordet på google var inte direkt powerpack om man så säger... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Videonisse
Ny medlem
Posts: 24
Joined: 06 Jan 2014, 02:38
10

Går bara att läsa 10050 på den men måste vara denna: https://m.prisjakt.nu/product/3101240
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Jag har försökt verifiera att den du har verkligen fungerar som en UPS - men det har inte gått.

Jag har dock köpt den jag länkade till ovan och skall hämta ut idag från posten - skall bli intressant.

Passar på att tipsa om att dom även har en 12v version som borde gå att använda för Fibaro HC2 - eftersom jag har en fullblods UPS som driver HELA vårt nätverk (plus lite till) så berörs inte jag. Men det vore lite intressant om någon kan prova deras 12v version och se om den fixar driften av en HC2?
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Det ser ut som om det nu kommit ut en serie powerbanks som verkligen kan fungera som mini-UPS:

https://www.omnicharge.co/

Jag har köpt den större 20000+ med USB-C port på inet.se - den är superb - men jag skulle rekommendera den vanliga, utan den extra USB-C porten eftersom man förlorar en del annat nyttigt som ett vanligt uttag....

Har inte hunnit testa den fullt ut osv - men det ser riktigt lovande ut...
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Post Reply