Ändra värde slider med LUA

Post Reply
bobthebob
Medlem
Posts: 29
Joined: 24 Nov 2013, 18:14
10

Är det någon som har en ide om hur man med LUA kan ta bort ett värde från en slider.
Säg att slidren står på 35. En knapp tar 3 och drar bort så nya värdet blir 32. Slidren skickar detta som vanligt till mottagaren.
Motsvarande knapp för att lägga till värde.
bobthebob
Medlem
Posts: 29
Joined: 24 Nov 2013, 18:14
10

Ingen?

Tänk att man hämtar värde från slider. -3 och skickar. Kapisch, så får enheten värdet.
Slider får nytt värde och återkoppling sker automatiskt.

Ingen som har en lösning?
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1237
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Jag ser inte problemet. Har du inte testat själv? Det står i en VD exakt hur man gör.
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
User avatar
sonnyboy
Proffsmedlem
Posts: 669
Joined: 26 Sep 2013, 08:05
10
Location: Västerås

Annars finns det lite matnyttigt att läsa här, Bamsefars eminenta lua för nybörjare http://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?f=33&t=5230
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
The Cat
Medlem
Posts: 48
Joined: 10 Jan 2014, 12:56
10
Location: Bästkusten

Begriper inte detta. Någon frågar och önskar sig ett svar. Naturligtvis har alla här olika nivåer på kunskap, men jag ogillar "googla det" Man kanske skulle ha en FAQ. Bamsefar. Gå i ide och vakna upp pigg och glad till våren.
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1237
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Ä dra åt fanders!

Jag går väl i ide! Syns om några år... Lycka till!
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
iSnobben
Medlem
Posts: 105
Joined: 27 Dec 2013, 20:39
10

Som sagt, svaret finns i Bamsefars LUA-guide så jag rekommenderar precis som sonnyboy att du läser den. Gärna alla avsnitten för den ger väldigt många bra svar.

Har själv precis skapat en VD med sliders och knappar för att ställa in fasta dimmervärden eller ljusscheman kanske man kan kalla dem enligt denna eminenta guide.

@Bamsefar - Snälla håll dig vaken och strunta i att gå i ide detta forum behöver dig!
Post Reply