Någon som vet om det går att använda temperaturvärdet till att i sin tur styra termostaterna på element?
// Sparxx
Smoke Sensor - Fibaro
-
- Medlem
- 10
Har nu testat rökdetektorn i några dagar och tycker den fungerar bra. Har ännu inte hittat funktionen så jag kan se black box mätningen men det kanske kommer. Temperaturen står som Gröna Hus skrev mycket riktigt i ena hörnet av enheten i HC2 men den fungerar inte som en extra temperatursensor. Till skillnad från en flood sensor eller en door sensor med DS18B20 monterad.
Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk
Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk
Tryck 3 snabba tryck på den som inte vaknat, så ska den visa temp den med sen.iSnobben wrote:Hur vet jag om mina brandvarnare är up and running så att säga? Den ena visar temperatur och den andra säger Väntar på uppvakning. Fick för mig att de skulle blinka för att visa status?
Jag antar man ser att de funkar då temp visas. Förhoppningsvis kommer det mer i nästa uppdatering och övervakning.
Grejen är att den växlar mellan att visa temperatur och att säga att den väntar på uppvaknande.Henrikel wrote:Tryck 3 snabba tryck på den som inte vaknat, så ska den visa temp den med sen.iSnobben wrote:Hur vet jag om mina brandvarnare är up and running så att säga? Den ena visar temperatur och den andra säger Väntar på uppvakning. Fick för mig att de skulle blinka för att visa status?
Jag antar man ser att de funkar då temp visas. Förhoppningsvis kommer det mer i nästa uppdatering och övervakning.
Har du gjort någon förändring på inställningarna eller om det är första gången den konfigureras efter du lagt med den så säger den så.
Uppvaknings intervall är default var 4000 sekunder
Jonny sent this from his iPhone using Tapatalk
Uppvaknings intervall är default var 4000 sekunder
Jonny sent this from his iPhone using Tapatalk
Gjorde ett test med min Smoke senors i dag. Tände en tändsticka under den och blåste ute den så att rök gick igenom sensorn, utan att det hände något... Kan man verkligen lita på denna?
Någon annan som provat så att den fungerar som just brandvarnare?
//M
Någon annan som provat så att den fungerar som just brandvarnare?
//M
Jag försökte också testa mina igår men utan att lyckas.
Dock står det att de efter att de konstaterat rök första gången kör 3 tester till med 1s mellanrum.
Så det lär behövas rök under minst 4 sekunder, eventuellt lite mer.
Om någon vet ett sätt att testa den på så är jag också intresserad. Både för att se att push-funktionen fungerar och hur mycket den låter. Lär dock inte lita på den så de gamla hederliga brandvarnarna lär sitta kvar.
Dock står det att de efter att de konstaterat rök första gången kör 3 tester till med 1s mellanrum.
Så det lär behövas rök under minst 4 sekunder, eventuellt lite mer.
Om någon vet ett sätt att testa den på så är jag också intresserad. Både för att se att push-funktionen fungerar och hur mycket den låter. Lär dock inte lita på den så de gamla hederliga brandvarnarna lär sitta kvar.
-
- Medlem
- 10
Min fungerar bra. Blåste ut ett ljus och lät röken sippra genom röksensorn. Både push och ljudsignal från sensorn fungerar bra. Har inte gjort några justeringar mer än att koppla på batteriet.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Provade igen genom att tända eld på lite papper i slasken, och efter att nästan get upp gick den igång.
Verkar vara lite okänslig, och skulle nog vilja att den reagerade lite tidigare.
Blir till att behålla den gamla hederliga ett tag till.
//Mattias
Verkar vara lite okänslig, och skulle nog vilja att den reagerade lite tidigare.
Blir till att behålla den gamla hederliga ett tag till.
//Mattias
-
- Ny medlem
- 10
jag har nu efter mycket om och men fått upp en. och Inkluderat den i systemet. Svårt tycker jag. men det är också de första grejerna jag gör själv,
har lyckats sätta ett sot märke i taket.
har lyckats smälta plasten då jag höll ett ljus under för att testa.
var tvungen att dra ut batterierna för att få tyst på den.
hur får jag tyst på den? när jag provat den dvs.
ursäkta, varit tvungen att dricka whiskey för att inte tappa det helt.
har lyckats sätta ett sot märke i taket.
har lyckats smälta plasten då jag höll ett ljus under för att testa.
var tvungen att dra ut batterierna för att få tyst på den.
hur får jag tyst på den? när jag provat den dvs.
ursäkta, varit tvungen att dricka whiskey för att inte tappa det helt.
den gör så när den saknar kontakt med HC2/HCL. Kör ett uppvaknande med 3 knapptryck och se om HC reagerar.
-
- Ny medlem
- 10
Även jag har problem med de TVÅ Smoke Sensors jag fått hem. Har eldat papper i köket och min klassiska gamla brandvarnare reagerade efter bara några sekunder. Trots upprepade försök lyckades jag bara få den ena Fibaroenheten att reagera på sök, och enbart en gång. Lyckades inte återupprepa det.
Har även ökat känsligheten genom att ändra den parametern från 2 till 1, ingen skillnad alls.
Mycket oroväckande, det är ju en vansinnigt viktig produkt att kunna lita på - även om jag nog alltid skulle komplettera med en "vanlig dum" brandvarnare.
Någon med tips eller råd?
Har även ökat känsligheten genom att ändra den parametern från 2 till 1, ingen skillnad alls.
Mycket oroväckande, det är ju en vansinnigt viktig produkt att kunna lita på - även om jag nog alltid skulle komplettera med en "vanlig dum" brandvarnare.
Någon med tips eller råd?
Jag arbetar mig igenom trilskandes fibarosensorer idag. Nu har turen kommit till smoke sensor.
Veran finner den i form av en motion sensor.
Jag kör configure nonde right now.
Symbolen ändras till ett blått hjul, men ingen ytterligare info visas.
Jag har lagt in Vesternets device filer så jag går till advanced och anger rätt device file.
Får meddelande om att prytteln efterfrågar uppvaknande. Kör således configure mode igen. Denna gån meddelas jag att Command failed. invalid action. Samma besked vid försök till poll och stress test.
Hur borde jag gjort istället?
Отправлено из моего iPad используя Tapatalk HD
Veran finner den i form av en motion sensor.
Jag kör configure nonde right now.
Symbolen ändras till ett blått hjul, men ingen ytterligare info visas.
Jag har lagt in Vesternets device filer så jag går till advanced och anger rätt device file.
Får meddelande om att prytteln efterfrågar uppvaknande. Kör således configure mode igen. Denna gån meddelas jag att Command failed. invalid action. Samma besked vid försök till poll och stress test.
Hur borde jag gjort istället?
Отправлено из моего iPad используя Tapatalk HD