Sonos + TTS + flera zoner?

Post Reply
svante
Medlem
Posts: 76
Joined: 14 Dec 2011, 10:08
12

Hej.
Har en fråga gällande Sonos och HC2.

Går det att tala ut ett TTS-meddelande till samtliga högtalare i hemmet, exempelvis att tvätten är klar?
Och - är det svårt att få till?

Tilläggsfråga:
Om man spelar musik från exempelvis Spotify på en av högtalarna, och tvätten är klar, och det spelas upp i samtliga högtalare, går det att se till att musiken återgår till att spelas från Spotify där det spelades ifrån innan?
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

svante wrote:Hej.
Har en fråga gällande Sonos och HC2.

Går det att tala ut ett TTS-meddelande till samtliga högtalare i hemmet, exempelvis att tvätten är klar?
Och - är det svårt att få till?

Tilläggsfråga:
Om man spelar musik från exempelvis Spotify på en av högtalarna, och tvätten är klar, och det spelas upp i samtliga högtalare, går det att se till att musiken återgår till att spelas från Spotify där det spelades ifrån innan?
Jag kollade på det för några månader sedan. Lite meckigt att konfigurera men det går absolut. Finns en TTS VD skriven av en "Kirkoff". Finns trådar om det på forumet om du söker.

När man väl lyckats konfigurera det vill jag minnas att det var ganska lätt att använda. Om musik spelades så pausades den tillfälligt. Ibland kom den igång igen men ibland inte (i alla fall i min setup). Kan ha kommit nyare versioner av VD:n efter det som hanterade det bättre.
Post Reply