Känna av om smartplug är påslagen (Verisure)

Här kan du som nybörjare ställa dina frågor utan att skämmas
CrazyFin
Ny medlem
Posts: 13
Joined: 13 Mar 2014, 13:06
10

alexndr wrote: 18 Sep 2019, 20:23 I all välmening; det är ett härke att använda icke publika Api:er. Konstruera ett par sådana lösningar så har du heltidsjobb att underhålla dem
He he ja, det är även ett härke att hålla reda på publika API:er... Dokumentation (speciellt för mig och min programmerare) för t ex API:er till cryptobörser går inte att lita på även fast dom är officiella... :evil:

Just Verisure API:et från @persandstrom har varit väldigt stabilt och varje gång (inte speciellt ofta dock) det har ändrats så har det inte dröjt länge förrän det har blivit fixat. I mitt fall så ligger snarare problemet i att modulen från @lindehoff (som använder Per Sandströms API) inte har blivit uppdaterad på 3 år medan själva koden för Verisure API:et är uppdaterat av Per Sandström i somras.

Jag vet att andra som kör med @persandstrom Verisure API bibliotek mot andra hemautomationssystem inte har dom problem som vi som kör Indigo Domotics har och det beror på (vad jag förstått) att de andra användare av biblioteket "python-verisure" (https://github.com/persandstrom/python-verisure) använder sig just av senaste versionen vilket alltså inte @lindehoff gör i sitt plugin.
Post Reply