temperatur sensor vatten

Övrigt
Post Reply
Bisse90
Medlem
Posts: 96
Joined: 01 Dec 2013, 17:43
10

Hejsan

är här någon här som har eller vet var man kan köpa temperatur sensorer för att mäta vatten temperaturen?

jag skulle vilja ha så man kan mäta temperaturen i poolen, någon som har någon ide eller lösning?

Mvh Bisse
filmfantasten
Medlem
Posts: 59
Joined: 11 Dec 2013, 08:51
10

En Dallas temperatur sensorer i vattnet som kopplas till en Fibaro universal sensor en bit bort från poolen borde fungera, enligt databladet i alla fall. Det gäller bara att skydda anslutningarna ordentligt genom att gjuta in dem eller krympling med lim.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
kanna
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 26 Feb 2014, 13:15
10

Hej!
Det finns en vattentät Dallas sensor att köpa se länk.
http://www.electrokit.com/temperatursen ... 8b20.49197
Bisse90
Medlem
Posts: 96
Joined: 01 Dec 2013, 17:43
10

Jag tackar jätte mycket för informationen :)

Detta skall prövas :)

Tackar jätte mycket än en gång
Bisse90
Medlem
Posts: 96
Joined: 01 Dec 2013, 17:43
10

Så då är detta testat, och verifierat, den fungerar alldeles utmärkt med fibaros dörr sensor.

tusen tack för tipset :D

skönt att kunna mäta pool temperaturen via automation oxå :)

Mvh Bisse
Ola
Medlem
Posts: 51
Joined: 05 Jan 2016, 17:42
8

Hej
Tänkte oxå prova på detta. Misstänker att ni kör sensorn genom en dörr/fönster kännare.
Någon av er som har koll på hur lång sladd man kan ha.

Jag tänkte sätta fönster kännaren i gästrummet så jag även kan använda den till fönstret och sen dra ut en sladd till poolen där jag sätter Dallassensorn. Avståndet mellan poolen och fönstret är ca8-10m
Funkar detta?
Det är en fördel till och det är att fönsterkännaren sitter inne och är därmed torr och varm.
Poolen är en ved eldad tunna så jag tänkte sätta ett larm om det är möjligt så det säger till när den är ca 37-38grader
Är detta möjligt?
Post Reply