Fibaro Smoke Sensor visar fel temperatur

Övrigt
Post Reply
lundemat
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2017, 09:57
7

Hej,

Jag är helt färsk på hemautomation och z-wave och har nu köpt mig en Vera Edge samt en fibaro smoke sensor. Mitt problem är nu att temperatursensorn visar väldigt mycket fel, så mycket som 6 grader lägre än kontrolltermometrarna jag har kollat med. Går detta att kompensera eller är det en defekt enhet? Står i manualen till fibaro smoke sensorn att man kan kompensera i huvudenheten med hittar inget i Vera'n för att göra detta, misstänker att dwt endast hänvisas till fibaros egna huvudenhet.

Tack på förhand!

Mvh,
Mattias
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Vet inte hur du gör i Veran men du måste ju ställa in parametrarna för att ens få den att uppdatera temperaturen. Normalt så uppdaterar inte enheten temperaturen förutom vid uppvakning av enheten vilket är var 5:e timme. Så gå in på inställningar för din enhet så har du ca 20 parametrar du kan ändra på. Bland annat temperaturkompensation mm. Tips det här gäller i stort sett alla Z-wave-enheter. Om du inte ställer in dina enheter så får du inte ut så mycket av ditt system :)
lundemat
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2017, 09:57
7

Tack för svaret! Dock är det en del av problemet jag har, det finns inga parametrar inlagda i veran som jag kan hitta. Verkar vara en fibaro home center grej att dessa kommer upp.
Post Reply