Fånga larm från poolvärmare

Övrigt
Post Reply
mickeh
Medlem
Posts: 35
Joined: 06 May 2015, 14:54
8

Hej!
Jag undrar om nån med lite elektronikkunskap kan se om det är möjligt att med exempelvis Fibaro universalsensor kunna fånga larmsignaler från denna poolvärmepump P12 från Gullberg&Jansson.
( Kopplingsschema sid 13-15: http://www.gullbergjansson.se/fileadmin ... NO_EN_.pdf )
Attachments
Elschema
Elschema
Möjliga anslutningar
Möjliga anslutningar
Felkoder önskvärda att ta vara på
Felkoder önskvärda att ta vara på
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

Ser inte ut att finnas några specs på hur. Det finns ett gäng termistorer som läser av temp på olika ställen. Det som är enkelt är att trigga på styrsignalerna OUT1-OUT4, men du vill ju ha felkoder. Det ser om som de inte specificeras samt att de går via kretskortet och presenteras på någon kontroller med display. Eller? Eftersom om det inte finns spec så måste man mäta (om det går) mellan kortet och controllerterminalen. Och för att se hur felsignalerna ser ut som man vill trigga på så behöver man generera fel...

Jag skulle börja med att fråga tillverkaren om det finns något sätt som är dokumenterat att få ut felkoder externt.


Peo
mickeh
Medlem
Posts: 35
Joined: 06 May 2015, 14:54
8

Tack Peo för bra svar!
Misstänkte att det var lite lurigare att få ut larmsignaler. Hoppet hade varit att kunna fånga signal om lågt flöde.
Inte så lätt att få svar via Gullberg och Jansson kring detta tror jag, men jag gör ett försök.
Post Reply