Konfigurera Qubino Flush 2 Relay?

Post Reply
diStefano
Medlem
Posts: 105
Joined: 31 Aug 2013, 21:39
10

Installerade igår en Qubino Flush 2 Relay och själva installationen gick väl bra.
Den ska användas till att: kanal 1 tända/släcka en lampa och kanal 2 ska få on/off signal från en rörelsedetektor som sedan styr en dimmermodul.

Vid installationen skapades en master och tre slavar. Då lampans strömbrytare är återfjädrande så satte jag parameter 1 till 0 = kanal 1 mono-stabil och parameter 2 till 1 = kanal 2 bi-stabil.

Lampan ligger på den första slaven och med detta så fungerar det kanonbra att tända/släcka lampan både med strömbrytaren och via interfacet.
Problemet är att när man i interfacet slår på/av dom två andra slavarna så slås även lampan på och av.

Är det någon inställning jag missat?
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Jag blir heller inte klok på alla slavar i Qubinon. Jag har visserligen en Qubino Flush 1 med temperatursensor, men där spökar också en massa slavar och andra konstiga enheter.

Där finns två brytare i interfacet fast jag har bara en fysisk utgång i dosan. Jag kan tända och släcka med båda brytarna i interfacet, fast de kan även ha olika status beroende på vilken brytare jag aktiverar.

Dessutom har jag två temperaturer i interfacet men det finns bara en sensor! Den ena temperaturen är sensorn, men den andra högre temperaturen vet jag inte var den kommer i från.
Dessutom finns det en enhet som ser ut som en energimätare, men den visar alltid noll. Så vad är den tänkt att användas till?
Attachments
Utgång aktiv
Utgång aktiv
Qubino Flush 1
Qubino Flush 1
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Post Reply