The button

Post Reply
csabe
Medlem
Posts: 58
Joined: 17 Dec 2014, 15:22
9

Köpte en "The Button" för ett tag sedan men för mig så funkar den typ inte alls. I bland reagerar den på att jag klickar men för det mesta inte.
Är den bara skit eller behöver man göra någon smart inställning för att den ska börja reagera?

Tack
Christian
Nybörjare sedan 2014
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

csabe wrote:Köpte en "The Button" för ett tag sedan men för mig så funkar den typ inte alls. I bland reagerar den på att jag klickar men för det mesta inte.
Är den bara skit eller behöver man göra någon smart inställning för att den ska börja reagera?

Tack
Christian
Har du verifierat om din tryckningar registreras via GUI:t? Kanske behöver bygga om mesh nätverket för enheten?
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Nu har jag också köpt och installerat "The Button" och jag har samma problem som du. Jag har flera enheter i närheten som inte har några problem. Dörr- sensorer etc. registrerar allt och fungerar till 100%. The button kräver 1-3 tryckningar innan de registreras. Mesh reconfigure förbättrar inget.

Skall se vad supporten säger.
arcticblue
Medlem
Posts: 43
Joined: 07 Mar 2014, 19:12
10

Tänkte oxå testa 'The Button' men avvaktar nog tills fler bekräftar att den fungerar utan problem.
Fibaro HC2 - v4.140
>100 devices + GEA v5.42
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Supporten svar:

"if the button upon the first click does not react normally (showing x1 click on the icon), but “transfer OK”, I assume the module is broken.

Please start the warranty procedure."
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Fick leverantören att byta knappen. Den nya fungerar mycket bättre. Hårdvarufel på den gamla alltså.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Kan bara instämma med er andra men min fråga är har era nya fungerat normalt? För leverantörerna har ju fortfarande samma version av The Button liggandes och det känns ju som att väldigt många har problem med att de inte reagerar när man "klickar" så frågan är ju om man bara får en ny som funkar lika dåligt? Vår känns som något mekaniskt fel då den fungerade perfekt i början men sakta men säkert reagerar sämre och sämre. Den sänder inte när man klickar men man kan hålla inne knappen vilket den brukar reagera på. Att göra ett kommando med 4 klickningar i rad är nästan omöjligt eftersom den gärna "missar" en klickning... Fungerar lika bra/dåligt 30cm från HC2 som 15m ifrån så det lär ju inte vara räckviddsproblem iaf :)
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Jag har haft mina nya en månad och den har inte klickat en enda gång. Tycker att känslan vid tryck är en annan.
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Nur har även min nya "The button" börjat strula. Alla knapptryckningar registreras inte. Jag har en "power plug" ca 50 cm ifrån och även en dörrsensor 3m ifrån som fungerar klockrent så svårt att se att det är Zwave- kommunikationen som brister.

Någon med liknande erfarenheter?
Post Reply