Ingen videoström över nätet?

Post Reply
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Har en Foscam FI9805W HD 720P (som för övrigt inte alls är max 720p utan 960p...). I senaste uppdateringen av HC2 känns det som att jag förlorade videoströmmen över nätet. Får ingen bild i Fibaroappen... Men det funkar felfritt över WiFi. Har ju inte gjort några ändringar och omstarter av kamera eller HC2 löser inte problemet. Någon som kan lista ut vad det kan bero på eller vad jag kan testa att ändra. Antar att problemet ligger hos Fibaro eftersom det är Fibaro som inte lägger ut videoströmmen online men över WiFi?
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Kan tilläggas att om jag trycker på "screen shot" så tar den en bild utan problem och skickar till mailen... Men fortfarande "no video" i vyn...
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Nex wrote:Kan tilläggas att om jag trycker på "screen shot" så tar den en bild utan problem och skickar till mailen... Men fortfarande "no video" i vyn...
Jag har samma problem med min kamera och enligt Fibaros forum är det många som rapporterat detta, dock inte sett någon respons på när det tänker fixas till.
The Cat
Medlem
Posts: 48
Joined: 10 Jan 2014, 12:56
10
Location: Bästkusten

Båda mina kameror har samma symtom.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Ah, nice å höra att man inte är ensam! :) Då inväntar vi nästa uppdatering så får vi se...
Larshedh
Medlem
Posts: 48
Joined: 15 Dec 2013, 16:24
10

Kolla "framerate" på kameran. Jag fick ställa ner den till ett ganska lågt värde för att få det att fungera i appen över halvtaskiga mobilnät.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Larshedh wrote:Kolla "framerate" på kameran. Jag fick ställa ner den till ett ganska lågt värde för att få det att fungera i appen över halvtaskiga mobilnät.
Får du bild i appen över mobilnätet i senaste HC2 uppdateringen med de inställningarna du säger? I så fall vad har du för kamera och vad kör du för videoström, upplösning mm?
Larshedh
Medlem
Posts: 48
Joined: 15 Dec 2013, 16:24
10

Nex wrote:
Larshedh wrote:Kolla "framerate" på kameran. Jag fick ställa ner den till ett ganska lågt värde för att få det att fungera i appen över halvtaskiga mobilnät.
Får du bild i appen över mobilnätet i senaste HC2 uppdateringen med de inställningarna du säger? I så fall vad har du för kamera och vad kör du för videoström, upplösning mm?
Jag kör 4.100 nu och har haft bilder i appen hela tiden sedan jag installerade kamerorna för ett antal år sedan. Kommer inte ihåg exakt vad modellerna heter. Skickar detta kommando i HC2 för arr styra upplösning och framerate: videostream.cgi?user=<username>&pwd=<passform>&resolution=32&rate=2
Experimentera lite med parametrarna så ska du se att det fungerar.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Larshedh wrote:
Nex wrote:
Larshedh wrote:Kolla "framerate" på kameran. Jag fick ställa ner den till ett ganska lågt värde för att få det att fungera i appen över halvtaskiga mobilnät.
Får du bild i appen över mobilnätet i senaste HC2 uppdateringen med de inställningarna du säger? I så fall vad har du för kamera och vad kör du för videoström, upplösning mm?
Jag kör 4.100 nu och har haft bilder i appen hela tiden sedan jag installerade kamerorna för ett antal år sedan. Kommer inte ihåg exakt vad modellerna heter. Skickar detta kommando i HC2 för arr styra upplösning och framerate: videostream.cgi?user=<username>&pwd=<passform>&resolution=32&rate=2
Experimentera lite med parametrarna så ska du se att det fungerar.
Aha, men i 4.1 hade vi andra också bild tror jag :) Det är i de senare versionerna det inte funkar. Dock inte testat 4.110 än :)
ZeeSweden
Medlem
Posts: 28
Joined: 07 Dec 2013, 09:35
10
Location: Göteborg

Hade bild i 4.100 men den försvann tyvärr i 4.110 så tillbaka på ruta 1. :cry:
_________________________________________
Kör HC2 med diverse puckar :lol:
Tibber med Easee och Watty
https://invite.tibber.com/4a1de51e
Post Reply