fibaro updatering av puckar 3,4 = 3,5

Post Reply
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

Man kan tydligen uppdatera fibaros puckar hittar dock ingen info om vad den förbättrar
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
Adde80
Medlem
Posts: 71
Joined: 18 Nov 2016, 01:06
7

Nån som uppgraderat? Inga problem? :)
Funderar på denna varning:
Warning:
Locate the device in the close nearby (ca. 2m) of the Home Center to avoid the failures.
Känns ju sådär att behöva kuta runt med HC2:an i hela huset. :) Har ett gäng puckar att uppdatera.
Gissar att det är Fibaros sätt att köra med både hängslen och livrem, och att det går troligtvis lika bra att köra uppdateringen ändå..?
zorro
Medlem
Posts: 365
Joined: 22 Oct 2013, 16:16
10

Uppdaterade all mina idag utan problem
flyttade inte någonting närmare min HC2 utan körde på bara.
pucken som var längst bort var ca 10m ifrån HC2 :mrgreen: :mrgreen:
Fibaro fantastic
Aktuell HC2 Version: 4.520
Adde80
Medlem
Posts: 71
Joined: 18 Nov 2016, 01:06
7

Körde mina nu, och gick fint även på distans. Har nog närmare 20 meter till puckarna längst ifrån, men gick som sagt bra.
Men satan vilken tid det tog! :)

So far so good. Tror att de lyckades lösa "flickering" problemet. Hade speciellt ett gäng spotlights (på samma dimmer) som flimmrade som satan över 50% ljusstyrka.
Änså länge har jag inte sett nått flimmer!
DrPepper
Medlem
Posts: 92
Joined: 05 Jul 2014, 02:04
9

Hej,

Plockar upp den här tråden - kul att se att det fungerar för folk. :)
Själv har jag "mixed result".....
Uppdaterat ett flertal, men, en specifik enhet vägrar....ska jag tolka HC2 så tappar den kontakten när den försöker säga "ta nu och applicera den nya firmware'n som jag just laddat ner till Dig"......

Är detta ett avståndsproblem eller är det något annat?

mvh:
DrPepper
PS. Irriterande nog så sitter ju naturligtvis den där enheten i särklass SÄMST till av alla mina puckar och därmed den jag ALLRA minst vill hålla på att riva med.... DS.
HC2, blandade sensorer och puckar.

"Hemautomation är inte "remote access" eller "in i en app och pilla" - hemautomation är rätt sensorer och puckar på rätt plats och, utan användarinteraktion, trigga önskade aktiviteter."
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

Tycker det har funkat bra med uppdateringarna.
Har en plugg i växthuset som strulade när man skulle uppdatera. Men sen helt plötsligt som gick det igenom.
Men testade säkert 10tal gånger.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
DrPepper
Medlem
Posts: 92
Joined: 05 Jul 2014, 02:04
9

Så har jag då fått tummen ur.

1. Ny brytare adderad och uppdaterad, nära HC2.
2. Gammal brytare utslängd ur systemet.
3. Ny brytare fysiskt monterad.
4. Ny brytare medlagd i scenerna.
5. Gammal brytare indragen igen.
6. Gammal brytare har, när fysiskt nära HC2, på andra försöket uppdaterats.

Noteringar:
1. Hade ett konstigt statement i HC2 loggen som indikerade att den gamla brytaren hade något problem.
2. HC2 GUI var hysteriskt slött och "jobbade" i evigheter.

Båda dessa är nu borta - och enheten uppdaterad.

Konstigt fenomen men, det verkar ju vara lite olika sådana här ibland när inte enheter riktigt kommer in i systemet på rätt sätt även om de ser ut att ha kommit in rätt.

Trevlig kväll,
DrPepper
HC2, blandade sensorer och puckar.

"Hemautomation är inte "remote access" eller "in i en app och pilla" - hemautomation är rätt sensorer och puckar på rätt plats och, utan användarinteraktion, trigga önskade aktiviteter."
Post Reply