Google Home/Assistant med Fibaro

Post Reply
JohanK
Ny medlem

22 Feb 2018, 10:54

Tjena!

Försöker få ihop Google Home Mini med Fibaro Home center via IFTTT men får inte till det.

I IFTTT har jag som Trigger Google Assistant och som Action Webhooks. Första steget är inga problem, jag får Google Home att reagera på det jag säger och svara som jag sagt den att svara, men jag får inte till anropet mot Fibaro.

I Webhooks har jag angivit:
URL: http://[user]:[lösen]@[statiskt IP]/api/sceneControl?id=276&action=start
Method: GET
ContentType=text/plain
Body= [tomt]

Kontot jag testat med har admin-rättigheter (tillfälligt)
Jag har vidarebefodrat port 80 till Fibaro HC tills vidare (men tänker ändra det när jag får till det)

Har labbat lite fram och tillbaka med användarkonton, rättigheter, portar och scener/devices men det är något i dialogen mellan IFTTT Webhooks och Fibaro HomeCenter. Oavsett så får jag Timeout-fel så jag gissar det antingen handlar om att kanske någon mer port behöver öppnas (även om jag specifikt angett port 80) eller någon inställning i i Home Center om att tillåta extern access.

Någon som kan se vad jag missat?
Alternativt finns det något enkelt sätt att testa externa anrop?
HC2 ver 4.160 med prylar från Aeon Labs, Fibaro, Philio, TKBHome, D-link, Sonos, Yamaha, LG, Yale och Verisure. Nu styrs även rullgardinerna från HC :).
DrPepper
Medlem

23 Feb 2018, 14:50

Hej,

Jag hoppas VERKLIGEN inte att Du öppnat port 80 i Din brandvägg hemma! Det är som att be om problem med hackning.

Sorry - vet - inte svar på Dina frågor men, har Du öppnat de portarna, så får Du nog sätta Dig och kontrollera nätverket från intrång och annat (skräp).

Trevlig helg,
DrPepper
HC2 - uppdaterat till 4.160. Fler devices stöds - men, alla devices blir många fler i sub-devices.
alexndr
Medlem

23 Feb 2018, 16:08

Det gäller väl i och för sig inte bara port 80. Inriktar man sig på att hacka HC2 är det ganska lätt att hitta dem även om man öppnat med annan port.
För bara några månader sedan uppdagades det ju ett säkerhetshål i HC2 som gjorde att man kunde få root- access ganska enkelt men det är tilltäppt nu och några andra hål är inte kända vad jag vet ..
Post Reply