FIBARO + IFTTT

Post Reply
forumadmin
Site Admin
Posts: 276
Joined: 10 Dec 2011, 11:43
12

Hej!
Någon som börjat använda IFTTT-kopplingen till Home Center ännu?
Vad tycker ni om den? Och framförallt, vilka möjligheter har öppnat upp sig för er?
Robert
Medlem
Posts: 346
Joined: 17 Oct 2013, 22:40
10

Kör en enkel scen. När min Ring Doorbell Pro känner av rörelse efter att solen gått ner så tänds belysning vid ytterdörren.
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Robert wrote: 09 Aug 2018, 13:21 Kör en enkel scen. När min Ring Doorbell Pro känner av rörelse efter att solen gått ner så tänds belysning vid ytterdörren.
Intressant att du använder Doorbell och HC2, har tidigare hört att dessa inte är kompatibla, är det stödet för IFTTT som nu ändrat på det eller har du gjort någon speciallösning?
Kan man få upp Doorbell som kamera i HC-2 också?
Hur använder du Doorbell och Hc2?
Robert
Medlem
Posts: 346
Joined: 17 Oct 2013, 22:40
10

Earplugged wrote: 17 Aug 2018, 18:50
Intressant att du använder Doorbell och HC2, har tidigare hört att dessa inte är kompatibla, är det stödet för IFTTT som nu ändrat på det eller har du gjort någon speciallösning?
Kan man få upp Doorbell som kamera i HC-2 också?
Hur använder du Doorbell och Hc2?
Det är IFTTT som öppnar upp den möjligheten. Har haft kontakt med RING ang öppet API. Dom jobbar på det säger dom men det har dom sagt i många år.
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Robert wrote: 17 Aug 2018, 22:43
Det är IFTTT som öppnar upp den möjligheten. Har haft kontakt med RING ang öppet API. Dom jobbar på det säger dom men det har dom sagt i många år.
Det går alltså inte få upp bilden i Hc2 eller styra kameran på något sätt därifrån? Att tex ta kort och maila när larmet går? Spela upp ljud i högtalaren?

Nöjd i övrigt med Doorbell? Rekommenderar du ett köp?
Robert
Medlem
Posts: 346
Joined: 17 Oct 2013, 22:40
10

Earplugged wrote: 18 Aug 2018, 18:05
Det går alltså inte få upp bilden i Hc2 eller styra kameran på något sätt därifrån? Att tex ta kort och maila när larmet går? Spela upp ljud i högtalaren?

Nöjd i övrigt med Doorbell? Rekommenderar du ett köp?
Precis, ingen bild eller mail. Du kan få ljud i högtalarna men då men Ifttt:s fördröjning på några sekunder. Jag är nöjd även fast dom har en prenumerationstjänst på 300 kr per år. Jag håller gärna mina kameror för mig själv och sparar data lokalt. Hoppas verkligen på att dom öppnar sitt api snart. Utseendemässigt och kvalitén på bilden för den summan pengar är värt ett köp. Men jag hade nog väntat lite ifall jag var du och se om det kommer upp något bättre eller tills dom öppnar sitt api.
Post Reply