Lägg till/ta bort enheter långsamt efter uppgradering

Post Reply
roffen
Medlem
Posts: 32
Joined: 30 Apr 2015, 17:37
8

Lägga till/ta bort enheter går MYCKET långsamt för mig. Det tar mer är trettio sekunder bara att få upp inforutan och sen händer det för det mesta inget. Jag har uppgraderat från 4.180 till 4.510 (och strax efteråt installerat Adobe Premiere Elements). Övrigt verkar funka. Hjälper inte att byta web-browser.

Kan ha råkat få dubbletter eller annat skräp i mitt enhetsregister för några år sedan, kan det vara detta som spökar? Andra idéer?

/Roffe
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Testa med att starta om din HC2, det kan hjälpa. Adobe-programmet skall inte kunna påverka att din HC2 blev seg.

Titta också igenom dina scener utifall det är någon scen krånglar. Det ser du också på den fjärde dioden från höger på frontpanelen.
Om den blinkar väldigt intensivt tyder det på strul i någon scen. Den skall bara blinka till någon gång då och då.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Kör du Chrome Developer Tools kan du se vilket REST- anrop som går långsamt. Kan skvallra om vad som tar tid.
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Det är inte datorn i sig som är för klen? Testat att logga in via en annan dator?
Själv har jag tex av olika anledningar kvar en gammal XP burk och när jag loggar in via den går allt extremt långsamt medan det går blixtsnabbt med de nyare datorerna.
Post Reply