HC2 vs Smarthings V2?

Post Reply
Jsturess
Medlem
Posts: 26
Joined: 03 Aug 2018, 22:31
5

Hej

Vad tycker ni?
Jag har idag en smartthings hub 2 och funderar på en HC2 istället, för att få snabbare exekvering, lokalt exekvering istället för molntjänst.

För att få full funktionalitet på mina komponenter så använder jag mig utav devicer som inte är "original" och då används molntjänst för att köra dessa. även scener och scheduleringar körs I molnet.

En nackdel vad jag kan se med HCL är att det verkar inte finnas "eller" vilkor? och stödet av komponenter och dess variable kan vara dålig?

Idag har jag Philips hue, nexa inbyggnadsbrytare (zwave), Qubino Flush Dimmer, DCS power 864 via invistalink4, Sensative stripes (dörr), Aeotec Multisensor 6 , Arlo pro 2 kameror, idlock 150, Ring doorbell pro och ingergration med life360 för att styra när medlemmarna är hemma och borta mm. Allt detta funkar I Smartthings hub v2 men kan ibland vara segt innan saker exekveras och därför fundera jag på att gå over till HC2.

Vad säger ni? finns full intergration till ovan komponenter och vilka för och nackdelar innebär detta?
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

Tror faktist det mesta finns i hc2 håller själv på med Hue och ska göra ett test med detta och ytterbelysning i mark. Hc2 utvecklas hela tiden tyvärr verkar fibaro satsa mycket på nya saker i stället för att lösa det som finns. Men det kommer väl Jag Har en kraft mätare som fungerade förr men inte vill längre tack vare uppgraderingar av fibaro. Hos mig funkar det mesta. Jag låter nexa prylar Vara. kör oftast fibaro eller qubino prylar.. Men välj Hc2 och inte hc lite är ett tips . Ha tålamod får du oxå ha om jag ska vara ärlig. du kan ju bli medlem på fibaros forum så kan du själv läsa och få en uppfattning om saker.
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
Post Reply