Problem efter uppgradering till 4.510

Post Reply
Elisca
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 28 Aug 2018, 22:14
5

Hej!
Jag kör Fibaro HC2 och uppgraderade precis till 4.510, jag har 82 anslutna enheter och HC2 rekommenderar 440 s "cykeltid". Efter uppgraderingen så:

1. Jag tappar alla döda enheter, detta gjorde jag tidigare (tex AEOTEC multisensor) också men då inte Fibaros egna produkter (dörrkontakter och wall plug), nu är det många enheter som dör...
2. Jag har tappat funktion - eller det tar extremt lång tid, om jag aktiverar en ingång på tex Dimmer 2, och skall styra en annan aktor.
3. Via appen och WEBen så kan jag i realtid inte styra något, samma problem som ovan, aktiverar jag en aktor så tar det en evig tid innan det händer något.

Tips på vad jag gjort fel?
/Marcus
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Du har nog inte gjort något fel, det verkar som att enstaka uppdateringar av okänd anledning får problem.
Prova med att starta om din HC2 men låt den vara helt strömlös ett tag först (ca. 30 sek).

Funkar inte det så får du antingen låta den stå över natten för att se om den löser upp "knuten" själv.
Eller så kan du prova att lägga tillbaka en backup. Observera att backupper före version 4.5xx inte längre fungerar , utan det måste vara en backup från 4.5xx.

Döda enheter kan du annars försöka väcka upp manuellt så att du kan göra en "Soft reconfigure device" på dem för att få tillbaka dem i systemet.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Post Reply