Aeotech och Fibaro, är detta rätt?

Post Reply
valle74
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 12 Nov 2018, 11:12
5

Hej,
Se bifogad bild, jag har kommit över lite Aetoec prylar, Range Extender, Siren och WALLMOTE Quad.

är jag inkluderar dem så tycker jag inte det ser rätt ut...

WALLMOTE:
Ska det bli 5 olika enheter? Funjkar iofs bra genom att sätt funktionerna i den första? (Har en annar SCENE COMMANDER, med 8 knappar, där kommer det bara upp en enhet.)

SIREN:
Ska det vara som soem en "Switch" ? Ska det inte vara en Siren ikon? Går ju att använda, genom i scenen "slå till knapp i 10 minuter vid breach" men är det är rätt?

RANGE Extender.....
Kommer upp som en knapp o massa LED färg lampor...., kan inte vara rätt?
Har lagt till o tagit bort alla flera gånger med samma resultat...

Vad tror, tycker och vet ni?

https://imgur.com/sfjrV1p
Attachments
fibaro Aeotec.JPG
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Sirenen och knappen tror jag är rätt. Min dyker upp på samma sätt i HC2 ..
valle74
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 12 Nov 2018, 11:12
5

alexndr wrote: 27 Dec 2018, 11:28 Sirenen och knappen tror jag är rätt. Min dyker upp på samma sätt i HC2 ..
Tack
FredrikKarlsson
Medlem
Posts: 65
Joined: 08 Aug 2016, 20:21
7

valle74 wrote: 27 Dec 2018, 11:10 SIREN:
Ska det vara som soem en "Switch" ? Ska det inte vara en Siren ikon? Går ju att använda, genom i scenen "slå till knapp i 10 minuter vid breach" men är det är rätt?
Vilken siren är det? Ikonen som väljs bestäms av hur väl Fibaro har satt sig in i den specifika enheten och konfigurerat upp speciella regler för den.
Om det ska vara alarm eller inte som ikon kan man ju diskutera. Om knappen bara styr sirenen så är det väl bra som det är. Du kan väl byta ikonen?
Om en ALARM FRAME också skickas igenom nätverket om du trycker på knappen så tycker man så klart att ikonen ska var en Siren.
valle74 wrote: 27 Dec 2018, 11:10 RANGE Extender.....
Kommer upp som en knapp o massa LED färg lampor...., kan inte vara rätt?
Har lagt till o tagit bort alla flera gånger med samma resultat...
Du har den senaste versionen av range extender då. På den sitter en liten LED-bricka. Det är färgen på den du kan styra med hjälp av z-wave.
Jag kan dock inte svara på varför man skulle vilja göra det..
Post Reply