HC2 som backend mot annat UI

Post Reply
storskogen
Medlem
Posts: 28
Joined: 05 Apr 2014, 20:57
9

Finns det någon lösning där man kör HC2 som backend men med något annat som frontend, t.ex OpenHab2 som UI med styrningar till HC2 via plugin?
Tanken är att kunna köra befintliga Z-wave moduler i HC2 men lägga nya i annat system (som går att köra på en Pi) för att med tiden kanske helt lägga över allt till nya systemet.
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Går säkert att fixa till, men varför inte bara flytta över från en controller till en annan? Min HS3 har en sådan inbyggd funktikn....
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
storskogen
Medlem
Posts: 28
Joined: 05 Apr 2014, 20:57
9

Jag vill utvärdera lite på min kant men hålla det wife friendly under tiden. Har knåpat ihop en Pi med touchskärm till husvagnen och det tog sin tid, frun lär lägga ner mina planer om jag håller på så länge med huset Fibaro är ett välputsat system men jag är lite besviken då inte så mycket händer om man bortser från nya buggar, en porttelefon för ett femsiffrig belopp och en "touchskärm utan touch". Snyggt men för nedlåst känner jag, vissa funktioner går att lösa med VD men ska jag ändå fulhacka mycket kan jag löpa linan ut och köra något open source. Jag har lite nätverksbaserade I/O enheter som jag tänkt integrera och de måste jag fulhacka med VD då de aldrig kommer bli något plugin för dem.

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

Post Reply