Väderdata from Weather Underground

jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Kommer en uppdatering inom kort, har gjort om den och ska debugga den klart bara.
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Här finns en virtuell enhet att ladda ner: viewtopic.php?f=22&t=4506&p=7885#p7885
mickeh
Medlem
Posts: 35
Joined: 06 May 2015, 14:54
8

Hej!
Jag undrar vad jag gör för fel när jag ska få till automatiskt byte av ikoner.
De jag laddar upp får inte namnet som de har på disk utan döps om till "userXX":

{"id":6,"iconName":"scene_lua"}],"virtualDevice":[{"id":1,"iconName":"light"},{"id":5,"iconName":"User5"},{"id":6,"iconName":"User6"},{"id":10,"iconName":"User10"},{"id":11,"iconName":"User11"},{"id":12,"iconName":"User12"},{"id":13,"iconName":"User13"},{"id":14,"iconName":"User14"},{"id":15,"iconName":"User15"},{"id":16,"iconName":"User16"},{"id":17,"iconName":"User17"},{"id":18,"iconName":"User18"},{"id":19,"iconName":"User19"}]}

Men de som finns som default har beskrivande namn. Vad har jag missat? Och varför verkar alla ha ikon-id runt 1000? Mina är som sagt på tio-tal, men det spelar ju mindre roll :-)
Och när jag försöker ta bort en ikon genom att klicka på Delete icons så blir urvalet av ikoner tomt... Varför då?

En annan sak som man kan reagera på är hanteringen av ikoner i allmänhet, de man laddar upp i en sektion kan inte användas i en annan utan att de måste laddas upp även där...
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Löst! Såg efter mycket letande att Jompa hade ändrat så att koden skulle vara en scen och inte VD som tidigare!

Jag kör Jompas äldre version av WU Weather 1.0.4 och hade tänkt uppgradera till version 2.1.6 som jag hämtade från http://jonnylarsson.se/JL/.

Men tyvärr får jag inte igång det trots att alla uppgifter är rätt ifyllda (trippelkollat).
Kör jag debug får jag det här meddelandet: [ERROR] 13:16:39: line 241: attempt to index global 'net' (a nil value)
Den felaktiga kodraden är denna:
Rad 240 local http = net.HTTPClient()
Rad 241
Rad 242 local function errorWU(err)

Skulle behöva lite tips om vad felet kan tänkas vara.
Anm. Försökte med version 2.1.0 med samma resultat fast då på rad 216 (Samma radinnehåll)
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Du kör den som scen?


Regards Jonny Larsson
From my iPhone6+ med Tapatalk
jackhampus
Medlem
Posts: 33
Joined: 07 Mar 2014, 14:54
10

jompa68 wrote:Du kör den som scen?


Regards Jonny Larsson
From my iPhone6+ med Tapatalk
Har skickat ett PM till dig
Jackhampus
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Edit: Problemet är löst, men jag förstår inte hur :o

Jag tänkte testa att skicka väderinfon med Telegram i stället för Push, men det var inte så lätt (i alla fall inte för mig).
Telegram-appen är installerad och jag har även fått en Telegram-token.

Första delen av token i part1 (utan kolon)
WU.Telegramtoken1_part1 = "232xxxxxx"
Andra delen av token i part2 (utan kolon)
WU.Telegramtoken1_part2 = "AAEBrcxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"
Men vad skall det stå i Telegramchat_id1 ?
WU.Telegramchat_id1 = "?????????"

Jag har letat och testat men får det inte att funka.
Är det @XXXXXXXXbot som jag använde för att få min token som är mitt id eller skall jag skapa ett id under någon av menyerna?
Jag har testat alla tänkbara varianter och har slut på ideér.
Fibaro Push skickar info men inte Telegram.

Edit:
Nu har jag kommit lite längre. Min token var fel, ett litet l skulle vara ett stort I.
Telegramchat_Id tror jag är detsamma som första delen av min token.

Men nu får jag det här meddelandet:
[DEBUG] 10:37:01: Push forecast
[DEBUG] 10:37:01: Push loop avslutad
[DEBUG] 10:37:04: {"ok":false,"error_code":403,"description":"Forbidden: Bot can't send messages to bots"}

Bot kan inte sända meddelande till Bots! Vad är en Bot?
Jag trodde att det var den användare jag har skapat och fått en token till?
Någon som kan bena ut det här?
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Post Reply