Mesh network reconfiguration

Post Reply
blodhund
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 29 Nov 2015, 00:43
8

Hur lång tid tar det er för att göra en Mesh network reconfiguration? När jag kör en konfiguration uppdateras lista på grannar på 11 av mina 30 noder under dom första 15 minuterna, sedan händer ingenting på flera timmar..

Det är också även endast det 11 noder som jag kan göra en specifik uppdatering på, när jag specifikt väljer någon av dom ändra 19 händer inget... Kan inte hitta någon samband på varför just dessa 11, dom är inte närmast, dom kom inte in först eller sist.. är det installera om som gäller?

Kan man få ut någon fil på hur ens Mesh ser ut? (en neighbor list för alla noder)
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

blodhund wrote:Hur lång tid tar det er för att göra en Mesh network reconfiguration? När jag kör en konfiguration uppdateras lista på grannar på 11 av mina 30 noder under dom första 15 minuterna, sedan händer ingenting på flera timmar..

Det är också även endast det 11 noder som jag kan göra en specifik uppdatering på, när jag specifikt väljer någon av dom ändra 19 händer inget... Kan inte hitta någon samband på varför just dessa 11, dom är inte närmast, dom kom inte in först eller sist.. är det installera om som gäller?

Kan man få ut någon fil på hur ens Mesh ser ut? (en neighbor list för alla noder)
Det är väl endast de nätanslutna enheterna som har mesch, kan det vara batteridrivna enheter du försöker konfigurera?
Annars har jag ingen aning... :-)
Post Reply