Indigo

jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Har nu lyckats kopiera mitt ZME-UZB1 en Z-wave USB sticka gen 5 har installerat deras Z-Way server på en Razzbery sen sätter man bara in stickan som man har normalt i Indigo och trycker på backupp tar ur den och sätter in en ny (tom) sticka trycker återställ och vips så har man identisk installation på den nya, man kan oxå uppgradera filmaren på stickan (gjorde jag) har dock inte testat om det blir någon skillnad då jag aldrig har problem med den nuvarande :)

- Program varan Z-way server kostar inget, bara om man vill lägga till mer funktioner, men jag använder den bara att ta backupp o uppdatera Filmware.

- Funkar på både den nya och gamla Razzbery modellerna

Länkar :

Z-Way server http://razberry.z-wave.me/index.php?id=24

ZME-UZB1 : http://www.z-wave.me/index.php?id=28

//Jens
Last edited by forumadmin on 17 Dec 2015, 17:38, edited 1 time in total.
Reason: Ersatt länk till tillverkaren...
Dr Love
Medlem
Posts: 113
Joined: 28 Jun 2012, 12:03
11
Location: Luleå
Contact:

OMG, du menar alltså att man kan göra både backup av sin Indigo-sticka (i mitt fall Z-stick 2) och göra en 1:1 kopia till en ny sticka, t.ex. en Aeotec Z-Stick Gen5? Alla associationer till stickan följer alltså med?
Detta har jag längtat efter! Att inte ha en backup på sin sticka har länge oroat mig!

//L
Love
Husbyggarblog
Plattform: Mac Mini
Mjukvara: Indigo
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Dr Love wrote:OMG, du menar alltså att man kan göra både backup av sin Indigo-sticka (i mitt fall Z-stick 2) och göra en 1:1 kopia till en ny sticka, t.ex. en Aeotec Z-Stick Gen5? Alla associationer till stickan följer alltså med?
Detta har jag längtat efter! Att inte ha en backup på sin sticka har länge oroat mig!

//L
Det stämmer, men den funkar bara med ZME-UZB1 :( (men den kör jag med) :) kör nu med min sticka som jag kopierade tog 15sek.

Men varför inte prova om det funkar med din AeoTec.

//Jens
Dr Love
Medlem
Posts: 113
Joined: 28 Jun 2012, 12:03
11
Location: Luleå
Contact:

Hmm, det var ju mindre bra :/ Får kanske undersöka om det funkar med Aeotec's stickor.
Love
Husbyggarblog
Plattform: Mac Mini
Mjukvara: Indigo
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Ja varför inte //jens


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Farbror Grå
Medlem
Posts: 76
Joined: 23 Oct 2014, 09:20
9
Location: Göteborg

Härligt!
Då är både datorn och stickan säkerhetskopierade. Perfekt!
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Ja det är en härlig känsla har 2 stickor nu, bara att trycka i om den ena rasar :)


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Dr Love
Medlem
Posts: 113
Joined: 28 Jun 2012, 12:03
11
Location: Luleå
Contact:

Retas inte ;)
Verkar finnas hopp om ett kopieringsverktyg för Aeotec-stickor oxå, från Aeotec. Dock inte prioriterat som det lät men Q1-16 kanske med lite tur!
Love
Husbyggarblog
Plattform: Mac Mini
Mjukvara: Indigo
Farbror Grå
Medlem
Posts: 76
Joined: 23 Oct 2014, 09:20
9
Location: Göteborg

Love, håll oss uppdaterade!
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Så klart :D


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Dr Love
Medlem
Posts: 113
Joined: 28 Jun 2012, 12:03
11
Location: Luleå
Contact:

Can do! :)

Utfyllnadstecken-då-forat-kräver-minst-20-tecken!
Love
Husbyggarblog
Plattform: Mac Mini
Mjukvara: Indigo
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Själv kör jag vidare med min, måste verkligen säga att jag är nöjd med den, har även Aeotec den gamla o Aeotec 5 men denna är mycket bättre tycker jag, dock måste man kör nyinstallation i en Windows dator köpte en lite laptop för det men funkar med en stationär oxå...


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
puttedge
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 20 Dec 2015, 21:48
8

DR loooove.. Va tycker du om indigo nu?
Jag måste snart bestämma va ja skall köra med för controller. Å vill inte köpa licensen å sen byta till ngt annat. Har en prov version bara för att sätta mig in i programmet. Men har inte inhandlat några z-wave prylar ännu då huset håller på att byggas nu.

Tack på förhand.
Dr Love
Medlem
Posts: 113
Joined: 28 Jun 2012, 12:03
11
Location: Luleå
Contact:

Hej!

Jag är iaf hooked! Har ju testat lite olika och Indigo utklassar allt. Men jag är ju lite hard core, vill man ha en svart låda utan handpåläggning kanske HomeCenter är klokare men stelare.
Jag rekommenderar oavsett indigo till alla!

Lycka till!

//Love
Love
Husbyggarblog
Plattform: Mac Mini
Mjukvara: Indigo
puttedge
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 20 Dec 2015, 21:48
8

Tackar för svar. Då blir det indigo. Jag har inga problem med att behöva nörda ner mig i detta så behöver verkligen inte en basic controller som man bara klickar lite på.
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Dr Love wrote:Hej!

Jag är iaf hooked! Har ju testat lite olika och Indigo utklassar allt. Men jag är ju lite hard core, vill man ha en svart låda utan handpåläggning kanske HomeCenter är klokare men stelare.
Jag rekommenderar oavsett indigo till alla!

Lycka till!

//Love
Kan bara hålla med Love, Har kört nästan alla controllers och är super nöjd med Indigo, framförallt stabiliteten o hastigheten är enormt bra...

//Jens
ToniE
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 14 Jan 2016, 16:04
8

jens wrote:Hej,

Har ett Yale Doorman v2, och nu har Indigo stöd för det via en ny pluggin, kan nu styra mitt lås via Indigo, se vem som öppnade, Låste, klockslag, har inte ett verisure larm men om man har det, kan man se temperaturer och i framtiden säkert mer funktioner

//Jens
Nu blev jag intresserad av att skaffa ett Yale 2 + Indigo, räcker det med modulen man stoppar i låset eller måste man även ha den externa boxen?
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Du måste även ha den externa boxen men inte om du har ett verisure larm, det har inte jag så jag har V-Box min som den heter...


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
puttedge
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 20 Dec 2015, 21:48
8

kanske är lite blind. men kan man inte ha en slider på iphone appen så man kan dimmra sin belysning?
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

puttedge wrote:kanske är lite blind. men kan man inte ha en slider på iphone appen så man kan dimmra sin belysning?
Man ska kunna göra det, men jag gjorde så här istället.

Titta under Contollpages där kanske du kan hitta något.

//Jens


Image


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Post Reply