Trubbel med Hauppague/Zipato Control Starter Kit

Post Reply
Durandal
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2015, 21:34
8
Contact:

Hej!

Jag har precis köpt Hauppauge MySmarthome Control Starter Kit (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3132439) men lyckas inte få det att fungera. Jag ser att kontrollern får en IP från min router via DHCP, men när jag använder webbgränssnittet (hela enheten är brandad från Zipato) så hittar den ingen kontroller. Den verkar inte tillåta direktåtkomst via webben till enheten, utan det måste gå via Hauppauge/Zipato:s sajt.

Portscannar jag ser jag att det är någon skum port öppen, samt port 22. Kan SSH:a in till den, och har testat lite diverse namn/lösenord, dock utan resultat.

Så här ser felmeddelandena ut:

Hauppauges egna interface:

Image

"Old interface" ger mig Zipatos interface:

Image

Eftersom boxen får en IP-adress borde den rimligtvis hitta ut på nätet? Jag har kikat på DHCP-servern inställningar och de ser helt normala ut.

Någon som har installerat denna (eller en Zipato-kontroller) som kan säga vad som är galet?
"Hellre overkill än inga kills alls"
power650
Medlem
Posts: 29
Joined: 30 Jan 2014, 23:55
10

Jag antar att du skapat ett konto, sedan skall du registrera boxen.
Har du gjort detta?
Durandal
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2015, 21:34
8
Contact:

Hej!

Japp, har gjort ett konto. Igår så lyckades jag få igång den faktiskt. Det verkade vara något med min router, för när jag körde en annan router i en kedja mot enheten så kunde jag börja konfigurera den. Allt gott alltså!

Tack för svaret!
"Hellre overkill än inga kills alls"
Durandal
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 10 Sep 2015, 21:34
8
Contact:

Hej!

Japp, har gjort ett konto. Igår så lyckades jag få igång den faktiskt. Det verkade vara något med min router, för när jag körde en annan router i en kedja mot enheten så kunde jag börja konfigurera den. Allt gott alltså!

Tack för svaret!
"Hellre overkill än inga kills alls"
Post Reply