Samsung SmartThings

Post Reply
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

Någon som testat Samsung SmartThings och har lite erfarenheter att dela med sig av?
(Säljs dock inte i Sverige, men sånt går ju alltid att lösa)

https://www.smartthings.com/

Image
jolerius
Medlem
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2013, 17:09
10

Jag kör den som main controller just nu och hittills funkar allt som jag vill. Älskar kopplingen till min amazon echo.

Nåt särskilt du undrar över?

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

Kör du en uk-eu adapter i vägguttaget eller har du bytt ut hela nätadaptern?

Har du kört några andra controllers som du kan jämföra med?
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Jag gillar inte enheter som gela tiden måste "ringa hem" och därmed blir beroende av internet med samsungservrar, never mind säkerhetsriskerna som brukar ingå som ett brrv på Posten...
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
jolerius
Medlem
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2013, 17:09
10

dhanjel wrote:Kör du en uk-eu adapter i vägguttaget eller har du bytt ut hela nätadaptern?

Har du kört några andra controllers som du kan jämföra med?
Kör med adapter och har provat både vera lite och hc2. Tycker smartthings fungerar bra.. Det är lite annorlunda mot de andra två, men när man väl fattar så är den bra.. Stort community är en enorm fördel. Å funkar inte en template bra så finns det oftast en bättre, skapad av någon på deras community

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
jolerius
Medlem
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2013, 17:09
10

Jag använder mig inte av direktassociering, men har inte heller hittat något om det på forumet.

Inte heller har jag hittat hur man kan använda de extra ingångarna som fibaro och qubino-puckar har för scene-styrning

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Starkstedt
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 31 Aug 2017, 14:27
6

Hej!

Jag har nyligen installerat en Smartthings hub (V2 UK) och börjat automatisera villan så smått. Efter att ha följt detta forum och smartthings community något år har jag fått lite inspiration, men skulle behöva hjälp och råd gällande möjliga automatiseringar.

Nuvarande utrustning är ganska rudimentär;
Smartthings HUB
ett antal ST-rörelsesensorer
ett antal IKEA Trådfri-lampor

Önskat scenario 1:
När chromecasten börjar streama valfritt content så startas ett filmmys-scenario (som dimmar/släcker ner diverse belysning)

Går detta att uppnå genom t.ex IFTTT?
Post Reply