Page 19 of 19

Re: GEA för HC2

Posted: 13 Nov 2017, 14:40
by valneg
Hej,
Använder nedan rad för att skicka Push när en variabel ändras, frid och fröjd :-)
Hur gör man i fall den bara ska skicka Push när variabeln ändrar status och inte hela tiden?

Code: Select all

--Push Larm På
GEA . add ({ "Global" , "AlarmState" , "Armed" }, 1 * 60 , "Larm PÅ")

Re: GEA för HC2

Posted: 08 Dec 2017, 13:41
by sonnyboy
GEA 6.00 är nu släppt :)
Här

Re: GEA för HC2

Posted: 08 Dec 2017, 17:02
by RH_Dreambox
Tusan också! Jag som gick tillbaka till LUAScheduler för ett tag sedan:-(
Finns där något nytt och bra som kan motivera en återgång till GEA 6?

Re: GEA för HC2

Posted: 08 Dec 2017, 18:34
by sonnyboy
Jag märker inte så mycket mer än att mitt danalock fungerar i denna version, sen vet jag att dom har reducerat koden ganska rejält, sen är fibaro:sleep borta och ersatt med fibaro:setTimeout istället så den drar lite mindre kraft :)
Finns även en VD för att se hur allt står till :)

Re: GEA för HC2

Posted: 08 Dec 2017, 18:44
by RH_Dreambox
Det bästa med LUAScheduler är att när man sparar en ändring eller om man startar om boxen så synkroniseras alla scener och enheter automatiskt som man aktiverat synk på.
Den finessen finns väl ändå inte i GEA 6? Jag har för mig att man fick synka allt manuellt efter en omstart.

Re: GEA för HC2

Posted: 11 Dec 2017, 08:05
by sonnyboy
Jag kollade lite på LUAScheduler men kom inte så långt där.
Mycket av min belysning hemma går på luxvärdet ute, och vad jag förstog så klarade inte LUAScheduler, den vill ha allt tidsstyrt (rätta mig om jag har fel) & jag vill ha så lite tidsstyrt som möjligt, jag vill bara att det ska fungera helt automagiskt :)
Robmac har kommit med många bra tips på hur man kan använda sin HC:2 :)

Re: GEA för HC2

Posted: 11 Dec 2017, 18:04
by RH_Dreambox
För mig var det tvärtom, LUAScheduler var busenkel men GEA var som att bestiga Mount Everest :-).
LUAScheduler är som du säger tidsstyrt vilket gör att den synkroniserar schedulern vid spara och omstart. Så jag har kompletterat den med några schener som triggas av LUX (och PIR).

Robmac har lovat att komma med en plugin-version av LUAScheduler. Får se om den har lite utökade funktioner.
Och det är tur för mig att det finns sådana som Robmac med flera. Annars hade scenerna i min HC2 befunnit sig på "stenåldern" :lol:

Re: GEA för HC2

Posted: 17 Dec 2017, 09:46
by riro
sonnyboy wrote:GEA 6.00 är nu släppt :)
Här
Finns den tillgänglig någon annan stans?

(Med min google-fu har jag lyckats registrera mig men får ändå inte ladda hem filen)

Re: GEA för HC2

Posted: 17 Dec 2017, 10:13
by RH_Dreambox
Fick tyvärr inte lägga upp LUA-filer :-(
Men ZIP gick bra :-)
Här kommer hela paketet, GEA 6.01, GEA Syntax och GEA status.