ImperiHome - gone, så vad väljer man nu?

Post Reply
Bamsefar
Z-Wave Kung

18 Jun 2020, 21:15

Jag har haft ImperiHome till min hemautomatisering för att visualisera och hantera automationen så att säga, och styra hela mediasystemet. ImperiHome har inte direkt varit perfekt, men markant bättre än iRule som jag använde innan och som slutade att utvecklas/las ned. Men nu verkar samma sak hänt ImperiHome, konkurs eller något liknande, servrar som inte svarar och ja inte positivt. Än så länge fungerar det mesta här hemma, men visst känner jag hur den berömda mattan under fötterna sakta dras bort...

Så vad skall man ersätta med? Finns något som heter HomeRemote som stödjer allt möjligt som HomeSeer och Fibaro HC2/HC3 osv.

Någon som testat, någon som har några tips?
Använder HomeSeer 3 på Linux - attans så här bra har det aldrig varit!

Lua för nybörjare
RH_Dreambox
Z-Wave Kung

22 Jun 2020, 15:10

Ja, det är väldigt tomt i rutorna där Netatmos info skall vara, men av en tillfällighet hittade jag ett intressant inlägg på Vera Community.
En "melih" skriver där att de arbetar med något de kallar Ezlo Dashboard som kan bli intressant.

Du hittar mer info här: https://community.getvera.com/t/imperihome-talks/212407

--------------------------------------------------------
Inlägg 18 April
FYI:
We are in the middle of building a “FULLY CUSTOMIZABLE” dashboard that we hope to launch in June.
We want it to be the most customizable dashboard out there.
Of course it will take us few iterations of sprints (releases) to get there, but wanted to let you know that you will have the very first customizable dashboard hopefully in June.
Inlägg 13 Maj
we are going to be releasing an app called “Ezlo Dashboard” very soon.

This app will allow you to 2 things:
1- “customize” dashboards and use it on the app itself…
2- “customize” dashboards and link it to your Vera app and use the dashboard within the Vera app.

This Ezlo Dashboard is written in NativeScript so works with IOS/Android and web . We want you to be able to customize literally everything on it!
First alpha version for you to play will be out very soon. (I am already playing with a testflight version for IOS).
Attachments
Ezlo Dashboard.jpeg
2 st HC2 4.590 - EventRunner 3
Post Reply