Motion Sensor - Fibaro

Post Reply
GronaHus
Medlem
Posts: 163
Joined: 14 Dec 2011, 10:06
12

Hej,
I denna tråd kan vi samla alla frågor m.m. kring Fibaro's kommande produkt "Motion Sensor"

Ett tips är att hålla utkik på http://www.fibaro.com under kvällen ;)
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

http://instagram.com/p/i5UwZYO0wG/#

Söt, men borde ju gå att driva den med trafo om man kan förbereda med ett rör fram och är lite händig. Drivs kanske med 3v eller 3,6v batteri.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

Ska bli riktigt intressant att testa när den kommer, mängder med användningsområden.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Lite trist att den inte mäter fuktighet :( men i övrigt en klart måste ha produkt :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Enda felet för mig är att den är så stor - 44mm i diameter + fästet - det är bara för stort.
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
zorro
Medlem
Posts: 365
Joined: 22 Oct 2013, 16:16
10

konstigt min fru har aldrig klagat :mrgreen: :mrgreen:
Fibaro fantastic
Aktuell HC2 Version: 4.520
The Cat
Medlem
Posts: 48
Joined: 10 Jan 2014, 12:56
10
Location: Bästkusten

Bamsefar wrote:Enda felet för mig är att den är så stor - 44mm i diameter + fästet - det är bara för stort.
Håller inte med dig. Tycker den ser riktigt häftig ut. Ett öga som ska synas.


Skickas från min iPad via Tapatalk
GronaHus
Medlem
Posts: 163
Joined: 14 Dec 2011, 10:06
12

Hejsan!
Motion Sensor finns numera i lager hos oss!

//Gröna Hus
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Ingen som nämnt sensorn sedan den lanserades, funkar den fint, någon som testat?


Sent from my iPhone using Tapatalk
nohed
Medlem
Posts: 88
Joined: 20 Apr 2013, 14:10
10

fick den i går testar den för fullt än så länge så funkar den
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Just installerat 2 st och kommer att bli testade ikväll. Dom är jäkligt små och nätta, syns knappt där jag placerat dom.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
jens
Medlem
Posts: 329
Joined: 22 Apr 2013, 17:09
10

Har oxå fått några stycken, han inte hämta dom idag testar imorgon...
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Nå vad tycker ni? Har precis testat min första och blev imponerad över dess lilla storlek! Har lite funderingar som ni andra också kanske stött på?

Uppvakningsintervallet är inställt på 18000s, varför? Finns det något skäl till att man skall ha kvar detta värde på 5 timmar?
Temperaturinställningarna är ju sjukt dåligt inställt som standard? Min va inställd på att aldrig skicka temprapporter, mäta tempen var 15 minut men endast rapportera vidare värdet om det skiljer sig 1 grad från förra... Spana in parameter 64 om ni inte redan ändrat den...
Lite småbuggar dessutom i apparna, kan ni i iPaden se när sensorn senast överträddes i enhetslistorna? På min står det bara "Senast överträdd -"

Men som sagt, snygg va den iaf och med lite justeringar på alla parametrar så funkar den säkert finfint! Hoppas de gör en utomhusversion också! För den här vågar man ju verkligen inte sätta på utsidan med tanke på att någon bara kan plocka ner den och sno med den...
andarv
Medlem
Posts: 82
Joined: 15 Feb 2014, 00:17
10

Har tre stycken Fibaro motion sensorer och är relativt nöjd med dem, både avseende form och funktion (vilket inte gäller Aeon Labs som är riktigt skräp...). Men när en av dem frös i breached tog jag ned den och inspekterade lite noggrannare. Då fick jag se att linsen är ganska repig, tittade på de övriga två och det samma gäller dem.
Är det jag som har fått måndags exemplar eller är det någon annan som har samma fenomen?

Förövrigt är den ena sensorn fortsatt i läge breached, kan inte häva det och tycker att det är frustrerande att behöva ta bort och lägga till enheter... Någon som har ett förslag?
Lolle
Ny medlem
Posts: 6
Joined: 12 May 2014, 08:12
9

Hej.
E helt ny på detta med fibaro.
Tänkte höra om någon vet varför min rörelsesensor bara går i halv alarm.
När jag försöker larma på i appen så står det unfulfilled requirement i den ena rutan o i den andra står det breached. Sen kan jag välja skip & arm o när jag har gjort det o trycker på saftblandaren i appen står det partially armed.
Någon som vet varför o hur jag ska kunna lösa detta?
Mvh
engehov
Medlem
Posts: 104
Joined: 08 Feb 2014, 22:21
10
Location: Krokom, Sweden

Har just köpt 3 st sensorer grymt snygga!, börjat testa lite med 1 till att börja med.

Däremot tar inte min sensor inställningar som jag gör, jag ställer om och sparar men den återgår till läget den var då jag började programmera om den. Varför?

Det går inte ens ställa in standardvärdena via knapparna "standard" utan den fortsätter stå i "senast vald" vilket den stod i redan då jag startade den. Har provat att ta bort och lägga till den, men gjorde ingen skillnad.
Provat återställa men funkar heller inte.

Tacksam för tips snart! :D
Elinstallatör på Elkedjan Krokoms El AB

Tillhandahåller och monterar Z-wave produkter, främst Fibaro.
nohed
Medlem
Posts: 88
Joined: 20 Apr 2013, 14:10
10

antingen väntat du tills den vaknar upp (Uppvakningsintervall (s):) eller trycker du på den lilla knappen på baksidan då vaknar den upp direkt
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

För att spara batteri så ändra ej uppvakningsintervallet. Bättre väcka den manuellt som nohed säger.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Post Reply