Fibaro intercom app

Post Reply
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Någon som testat deras nya app? Ännu mer praktiskt hade det ju varit om deras "intercompryl" hade släpps också, dvs den som ser ut som en ringklocka och har möjlighet att fungera som en webkamera...
jocke
Medlem
Posts: 38
Joined: 23 Jan 2013, 13:45
11

Ja jag såg den också, laddade ner ner men sen var det stop. Försökte få den att ansluta till HC2 men det funkade inte, krävs det verson 4.xxx för att den ska funka?
Varför ligger den inte i Fibaro appen som redan har en intercom knapp?

Förstår inget??
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Intercom skulle bli tillgängligt i version 4.xxx så det krävs nog men precis som du säger, konstigt att det blev en egen app när knappen redan finns i den vanliga appen... Å andra sidan har ju flera andra löst det på samma jobbiga sätt, ex Facebook med sin Facebook messanger app...
jocke
Medlem
Posts: 38
Joined: 23 Jan 2013, 13:45
11

Sant men den fyller inte så stor funktion innan man har fått hårdvaran med ringklocka/kamera.

Konstigt att jag inte får igång den dock. Någon annan som har provat den?
Det enda amn anger är IP till HC och inloggningsuppgifter,
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Fick det här svaret från Fibaro då jag frågade varför det var en separat app och om det kommer funka med bara den vanliga appen. "It is available from native app as well, but this app is also meant to be used with our Intercom device, which will not require HC. In that case standalone app is necessity."
Fattar inte varför de inte förklarade detta först så slapp de massa förvirring... mao behöver man inte appen så länge man har en HC... Kul att han skriver att den skall användas med vår intercom device, frågan är ju bara varför de inte släppte dessa saker samtidigt...
jocke
Medlem
Posts: 38
Joined: 23 Jan 2013, 13:45
11

OK det förklarar ju en del då är den helt onödig för oss som har HC.
Men som sagt var samordningen verkar det vara så där med.
engehov
Medlem
Posts: 104
Joined: 08 Feb 2014, 22:21
10
Location: Krokom, Sweden

Den funkade för mig om jag la in HCs ip och inlogg manuellt.

Klickar man på ikonen i Fibaro appen skickas man automatiskt till intercom appen om man har den installerad. Har dock inte testat nån funktionalitet.
Elinstallatör på Elkedjan Krokoms El AB

Tillhandahåller och monterar Z-wave produkter, främst Fibaro.
håkan
Medlem
Posts: 35
Joined: 04 Feb 2015, 11:17
9

Funkar att ringa och video.. Sen vet jag inte riktigt vad den är bra till, förutom eventuell ny device.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fibaro HC2, Vera Edge, Domoticz (rfxcom), Synology surveillance station ....
sam
Ny medlem
Posts: 15
Joined: 16 Oct 2014, 22:39
9

Någon som vet något mer kring denna intercomlösning och när den kommer släppas?
Post Reply