Tips på utomhuskamera med wifi

Övrigt
Post Reply
aftersun
Ny medlem
Posts: 19
Joined: 11 Mar 2016, 17:55
8

Någon som har tips på en bra utomhuskamera med wifi? Antingen PTZ eller relativt stor bildvinkel.

Jag tänker montera kameran på ett staket pekandes mot huset och jag har ett vägguttag redo på staketet. Kameran är anpassad för utomhusmiljö men hur är det med kontakten och kabeln på dessa kameror?
HC2 - 4.080
Ola
Medlem
Posts: 51
Joined: 05 Jan 2016, 17:42
8

Hej
Jag är också intresserad av detta tar gärna emot tips
Det som är viktigt för mig är att den spelar in på SD eller NAS eller något så det är lätt att hämta tillbaka

Jag har idag en D-link 2330L som är ren skit, fungerar bara när den vill vilket inte är speciellt ofta
Och häromdagen var det nått puko som stal min högtryckstvätt och kameran är riktad direkt mot platsen den stod. Men då går det inte att komma in i SD-kortet och hämta inspelat material.
Ett skämt så köp inte en sån

Tar tacksamt emot tips på andra de ska givetvis fungera med HC2
KristianO
Medlem
Posts: 461
Joined: 10 Mar 2014, 09:50
10

Axis m-3025


Sent from my iPhone using Tapatalk
Erik
Medlem
Posts: 65
Joined: 10 Jan 2016, 18:46
8

Bäst är Foscam
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Kör Foscam men problemet med de flesta kameror är precis som du säger att du kan inte ha vägguttaget utomhus för uttaget till kamerorna är inte utomhusklassat även om själva kameran är det. Ex på Foscams kameror behöver du köpa en =>IP44 klassad dosa för att lägga anslutningen i (TP-kabelkontakten, ljud, ström mm). Men är väldigt nöjd med Foscam som kamera, de är absolut inte bäst men väldigt prisvärda och många är kompatibla med HC2. Använder en FI9805W
Post Reply