Zwave-signal från Nest Hello dörrklocka vid knapptryck

Vet du inte hur du ska koppla in dina produkter? Här hjälper vi dig med elspecifika frågor och diskuterar lösningar kring el.
Post Reply
TurboJonte
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 14 Aug 2018, 11:06
5

Hej!

Då API't suger för Nest Hello dörrklockan så vill jag försöka fixa så jag kan få en signal in på zwave-nätverket när någon har tryckt på knappen på dörrklockan som är en Nest Hello.
Dörrklockan har ingen klocka kopplad till sig och jag vill inte ha någon heller. Så vad behöver jag för att få till detta? Antar att jag behöver något relä tillsammans med lämplig zwave-sensor.

/Jonathan
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Jag jobbar bara i Fibaro- segmentet och där finns det två alternativ:

1. Fibaros gamla dörr/fönster- sensor hade möjlighet med anslutning till en potential- fri trycknapp. (för version 2 har de dock plockat bort den möjligheten).
2. Fibaros Universal Binary Sensor har anslutning för två potentialfria- tryckknappar. Dock kräver UBS:en fast matning eftersom den suger en hel del ström.

Beroende på utspänningen från Nest behöver du, som du skriver, även ett passande relä.
TurboJonte
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 14 Aug 2018, 11:06
5

Nesten drivs av en 24v transformator och klockan (om jag hade haft någon) hade ju suttit på samma slinga, det går bara två kablar till knappen och inga separata tillbax.
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

UBS kan matas med upp till 30V så kanske man kan använda samma transformator om man kör på den lösningen.

Två kablar till knappen? Är det matningen då?
Kommer det inga från antar jag att du får öppna upp knappen för att jacka in dig hårdvaru- vägen.
Alternativt om effektförbrukningen går upp när man trycker på knappen så skulle du kunna mäta den och reagera på det.
TurboJonte
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 14 Aug 2018, 11:06
5

Det har suttit en vanlig traditionell ringklocka där tidigare, också bara två kablar. Det är så det funkar, men jag har dålig förståelse för hur.
Post Reply