ID lock 150

Generell info kring Z-Wave
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Min bild i mobilen (Tapatalk): Image

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


aioobe
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2018, 23:36
5

Din telefon verkar inte hantera transparenta png:er speciellt bra. Bifogar en JPG.

Du kan också gå till http://aioo.be/2018/11/15/ID-Lock-150-Menu-Map.html och klicka på länken till PDF:en.
Attachments
id-lock-150-menu-map.jpg
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

aioobe wrote:Din telefon verkar inte hantera transparenta png:er speciellt bra. Bifogar en JPG.

Du kan också gå till http://aioo.be/2018/11/15/ID-Lock-150-Menu-Map.html och klicka på länken till PDF:en.
Skulle gissa att det har med Tapatalk att göra.

Tack :)

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Något nytt på batteritidsfronten med ny firmware och HC2?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Jag, kör senaste firmwaren tillsammans med HC2. Enligt rekommendation från ID- lock supporten gjorde jag en reset på låset och inkluderade det igen. Pollning avstängd i HC2. Installerade ”kvalitetsbatterier” för två veckor sedan. Idag gick det knappt att låsa upp. Ingen förbättring alltså.

Senaste förslaget från ID- lock supporten. Använd bara 4 batterier?!
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:Jag, kör senaste firmwaren tillsammans med HC2. Enligt rekommendation från ID- lock supporten gjorde jag en reset på låset och inkluderade det igen. Pollning avstängd i HC2. Installerade ”kvalitetsbatterier” för två veckor sedan. Idag gick det knappt att låsa upp. Ingen förbättring alltså.

Senaste förslaget från ID- lock supporten. Använd bara 4 batterier?!
Så tråkigt att höra :/

Fyra?! Image

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

alexndr wrote: 25 Nov 2018, 10:48 Jag, kör senaste firmwaren tillsammans med HC2. Enligt rekommendation från ID- lock supporten gjorde jag en reset på låset och inkluderade det igen. Pollning avstängd i HC2. Installerade ”kvalitetsbatterier” för två veckor sedan. Idag gick det knappt att låsa upp. Ingen förbättring alltså.

Senaste förslaget från ID- lock supporten. Använd bara 4 batterier?!
Förutom att det fortsatt drar mycket batteri, fick du något annat som ändrade sig? Tex att batteriindikatorn ändras eller att du kan få någon form av uppdatering till hc2 vad som händer med låset, tex låst ej låst.

Mitt står alltid som lågt batteri (men funkat länge så), ändrar sig aldrig från öppet till låst utan ikonen är alltid Öppen/grön.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Henrikel wrote: 25 Nov 2018, 15:23
alexndr wrote: 25 Nov 2018, 10:48 Jag, kör senaste firmwaren tillsammans med HC2. Enligt rekommendation från ID- lock supporten gjorde jag en reset på låset och inkluderade det igen. Pollning avstängd i HC2. Installerade ”kvalitetsbatterier” för två veckor sedan. Idag gick det knappt att låsa upp. Ingen förbättring alltså.

Senaste förslaget från ID- lock supporten. Använd bara 4 batterier?!
Förutom att det fortsatt drar mycket batteri, fick du något annat som ändrade sig? Tex att batteriindikatorn ändras eller att du kan få någon form av uppdatering till hc2 vad som händer med låset, tex låst ej låst.

Mitt står alltid som lågt batteri (men funkat länge så), ändrar sig aldrig från öppet till låst utan ikonen är alltid Öppen/grön.
Batteriindikationen fungerar bra nu. Status på låset har alltid fungerat för mig.
aioobe
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2018, 23:36
5

alexndr wrote: 25 Nov 2018, 10:48 Senaste förslaget från ID- lock supporten. Använd bara 4 batterier?!
Tror det står i manualen att 4 batterier är för RFID läsaren och 4 batterier för övriga låset. Att plocka ut 4 batterier kan vara ett sätt att felsöka.
aioobe
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2018, 23:36
5

Är det någon mer som tycker batterifacket är för trångt för vanliga AA batterier? Jag har svårt att trycka i alla fyra i vardera fack. Det är så tight att locket bågnar ut lite.

Jag har fått skala bort höljet på batterierna (vilket jag kan tipsa om, om det är fler som har problem) för då får det plats rätt bra. Men, vad jag vet är utsidan på batteriet ledande, så jag har bara vågat göra det på varannat batteri.
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

aioobe wrote:Är det någon mer som tycker batterifacket är för trångt för vanliga AA batterier? Jag har svårt att trycka i alla fyra i vardera fack. Det är så tight att locket bågnar ut lite.

Jag har fått skala bort höljet på batterierna (vilket jag kan tipsa om, om det är fler som har problem) för då får det plats rätt bra. Men, vad jag vet är utsidan på batteriet ledande, så jag har bara vågat göra det på varannat batteri.
Jo, det är trångt, men det går för mig. Dum designmiss. Skala av batterierna var ju smart!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

alexndr wrote: 25 Nov 2018, 10:48 Jag, kör senaste firmwaren tillsammans med HC2. Enligt rekommendation från ID- lock supporten gjorde jag en reset på låset och inkluderade det igen. Pollning avstängd i HC2. Installerade ”kvalitetsbatterier” för två veckor sedan. Idag gick det knappt att låsa upp. Ingen förbättring alltså.

Senaste förslaget från ID- lock supporten. Använd bara 4 batterier?!
Kört med 4 batterier i 2 veckor och nu är det dags att byta igen. 4 eller 8 batterier verkar inte spela så stor roll alltså.
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote: 07 Dec 2018, 15:09 Kört med 4 batterier i 2 veckor och nu är det dags att byta igen. 4 eller 8 batterier verkar inte spela så stor roll alltså.
Tack för återkoppling!
borderman
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 14 Aug 2017, 21:28
6

Jag plockade ut zwave modulen i veckan. Mina batterier har bara räckt 5-7dagar. Hoppas dom får ordning på detta (vart nu felet ligger)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Svaret från ID- lock supporten idag; De har upptäckt ett hårdvarufel som kan finnas i ”vissa lås” som suger ur batterierna. De skall skicka ett nytt lås så fort det finns tillgängligt .. ?
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Skicka nya lås till "alla oss"? :O

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

toonwolf
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 16 Jan 2019, 15:53
5

Har du problemer med at din ID Lock 150 ikke alltid rapporterer riktig status når du låser opp eller låser igjen? Eksempel: Du får varsel om at låsen er låst når noen faktisk låser den opp og du forventet å få melding om hvilken kode som ble brukt. Svar på denne undersøkelsen slik at problemet kan dokumenteres: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Jeg er i kontakt med ID Lock for å få de til å fikse dette.
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

MastrUsr wrote: 07 Dec 2018, 23:36 Skicka nya lås till "alla oss"? :O

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Hm, ja, frågan om. Jag fick i alla fall nyligen information om att mitt nya lås är på g.

Dock har det fungerat skapligt senaste 2 veckorna för mig. Jag kör 4 batterier och har fortfarande oförändrad batteristatus i HC2. Skillnaden denna gång var att istället för att slå av Z-wave pollningen i HC2 skruvade jag upp frekvensen till 86400. Får se om det goda består ..
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Fick precis mail om att en ny yttre enhet skickas till mig asap. Får se hur det går med den och Z-Wave.

P.S. Jag har bara fått problem med batteriindikeringen om jag parat med hubben för långt bort. Det är "Z-Wave battery drain" som är mitt problem...
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

Jag har testat att köra reset på mitt lås samt ta bort och lägga till det igen i min HC2, men ändå får jag inte batteristatus att ändra sig (alltid slut på batteri), samt ser inte om låset är låst eller öppet, står som öppet i både appen och på datorn. Aldrig som låst.
Någon som har haft samma problem och har en lösning?
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
Post Reply