Home Center Appen

Post Reply
PeterPjotr
Ny medlem
Posts: 8
Joined: 19 Jan 2016, 00:46
8

Behåll den gamla appen!

Jag har väntat på den nya appen i ett par år, men vilken besvikelse. Visst är gränssnittet modernare, men det bygger på samma dåliga upplägg som många andra gränssnitt, att man skall styra device för device. Inte speciellt användarvänligt om man nu inte vänder sig till folk med ett par rum och några enstaka devices per rum bara. Har man många devices blir den nya appen helt oöverskådlig. Funktionaliteten är bedrövlig.

Det värsta av allt (tycker jag) är att det inte ens finns stöd för att hantera VDs (Virtual devices). Att Google Assistant, Alexa eller Apple Home för den delen inte stödjer det är kanske inte jätte konstigt eftersom det är ett Fibaro påhitt (mkt bra sådant om du frågar mig), men att Fibaro själva inte stödjer dem i sin egna app är för mig helt oförklarligt.

Trogen Fibaro kund sedan länge och håller ofta inte med all den kritik som ges, men det här var bara för kasst, framförallt när man hausar den som man gör.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Jag instämmer. I nuvarande form tycker jag att den gamla appen är bättre.

Man hävdar att man lyssnat på användarnas önskemål när man skapade appen. Undrar om det ligger någon sanning i det?
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

Ja den nya appen är under all kritik, ser modernare ut men är sämre sämre än den gamla appen på allt annat.

Bara en sådan sak som att första sidan bara visar massa scener som man aldrig kör manuellt, enskilda enheter som inte är intressanta att se och sedan ligger 2st rum intryckta längst ner....

Att de inte har kvar rumsöversikten är mycket märkligt, mer överskådligt och enkelt än så kan det inte bli.
Tidigare räckte ett tryck på hussymbolen för att se status på sina 12stycken favoritrum och tex tända/släcka genom att svepa upp/ner på dessa rum, samma manöver nu för att tex se att barnen släckt i sina rum på kvällen kräver massa scrollande bland rum som nu saknar ikoner och en jäkla massa enheter att bläddra igenom.

Gå in och skriv av er i deras forum och i Google play så de förhoppningsvis förstår hur dålig den är och korrigerar.....
Post Reply