Ny? Jag har beta 1.1.0. Menar du nyare ändå?? :Oalexndr wrote:Ryktet säger att det är en ny firmware på G som skall "åtgärda" batteriproblem. Jag är inte entusiastiskt. Man har blivit lite lutrad helt enkelt.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Ny? Jag har beta 1.1.0. Menar du nyare ändå?? :Oalexndr wrote:Ryktet säger att det är en ny firmware på G som skall "åtgärda" batteriproblem. Jag är inte entusiastiskt. Man har blivit lite lutrad helt enkelt.
2 veckor för mig nu utan att indikatorn för batteri rört sig alls. Ser bättre ut än tidigare i alla fall.alexndr wrote: ↑10 Feb 2019, 17:40 Ganska meckigt byte men nu är det gjort. Rent visuellt ser jag ingen skillnad.
Jag har svårt att få HC2 att acceptera Zwave- modulen. Krävs ett antal tillägg/borttag för att låset inte skall dyka upp som okonfigurerad enhet. Det kan ju dock lika gärna bero på HC2.
Jag hade även lite problem att uppdatera firmwaren. Krävdes ett antal försök. Vid första försöken fick jag bara felmeddelanden eller så fastande uppgraderingen på 0%.
Kolla vad det står för battery status under: hu-ip/api/devices/idlock-deviceIDalexndr wrote:2 veckor för mig nu utan att indikatorn för batteri rört sig alls. Ser bättre ut än tidigare i alla fall.alexndr wrote: ↑10 Feb 2019, 17:40 Ganska meckigt byte men nu är det gjort. Rent visuellt ser jag ingen skillnad.
Jag har svårt att få HC2 att acceptera Zwave- modulen. Krävs ett antal tillägg/borttag för att låset inte skall dyka upp som okonfigurerad enhet. Det kan ju dock lika gärna bero på HC2.
Jag hade även lite problem att uppdatera firmwaren. Krävdes ett antal försök. Vid första försöken fick jag bara felmeddelanden eller så fastande uppgraderingen på 0%.
70%. Å andra sidan stod indikatorn på samma när jag satte i färska batterier så jag är inte säker på hur många procentenheter den faktiskt gått ner.MastrUsr wrote: ↑25 Feb 2019, 22:31Kolla vad det står för battery status under: hu-ip/api/devices/idlock-deviceIDalexndr wrote:2 veckor för mig nu utan att indikatorn för batteri rört sig alls. Ser bättre ut än tidigare i alla fall.alexndr wrote: ↑10 Feb 2019, 17:40 Ganska meckigt byte men nu är det gjort. Rent visuellt ser jag ingen skillnad.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Hur långt har du till din kontrollenhet?
Typ såhär... I ett skåp i väggen med trädörrar. Skickat från min SM-N960F via TapatalkHenrikel wrote: Hur långt har du till din kontrollenhet?
Jag har kört med samma batteri sedan ca 1 sept 2018.
Fortfarande låser/låser de upp snabbt.
Dock är alltid min batteristatus i HC2 röd, men aldrig varit annat heller.
Ok. Spännande! Läste om någon på Facebook som fortfarande hade drain.alexndr wrote:6 veckor lyckades jag kräma ur 8 batterier med version 1.1.0. Uppgraderade till 1.1.3 ikväll samtidigt som batteribyte.
Så trist!alexndr wrote:Med 1.1.3fick jag bara 10 dagar
Kan du förklara mer? Vilken uppdateringsmodul?? Hur gör man det?alexndr wrote:Senaste förslaget från supporten: stäng av uppdaterings- modulen (så man kan uppgradera firmware) Gjorde det när jag bytte batterier nu senast. Se vad det ger.