ID lock 150

Generell info kring Z-Wave
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:Man stänger alltså ned Bluetooth- anslutningsvägen mellan låset och en eventuell telefon som vill uppdatera firmware.

”I så fall vil jeg anbefale deg å deaktivere oppdaterings-modus manuelt.

Dette kan deaktiveres slik:
1. Hold inne nøkkelknapp til panelet aktiveres.
2. Tast Master PIN, etterfulgt av *
3. Tast tallet 3, etterfulgt av *
4. Tast tallet 0, vent på kvitteringstone”

Slår man en 1:a på slutet istället så aktiverar man igen.

Hur detta, om det visar sig vara anledningen, bara kan påverkar Fibaro- användare (som är de enda som bar problem?) kan jag inte riktigt förstå dock.
Låter minst sagt märkligt... Hoppas!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:Senaste förslaget från supporten: stäng av uppdaterings- modulen (så man kan uppgradera firmware) Gjorde det när jag bytte batterier nu senast. Se vad det ger.
Hur många procent har du kvar nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:Man stänger alltså ned Bluetooth- anslutningsvägen mellan låset och en eventuell telefon som vill uppdatera firmware.

”I så fall vil jeg anbefale deg å deaktivere oppdaterings-modus manuelt.

Dette kan deaktiveres slik:
1. Hold inne nøkkelknapp til panelet aktiveres.
2. Tast Master PIN, etterfulgt av *
3. Tast tallet 3, etterfulgt av *
4. Tast tallet 0, vent på kvitteringstone”

Slår man en 1:a på slutet istället så aktiverar man igen.

Hur detta, om det visar sig vara anledningen, bara kan påverkar Fibaro- användare (som är de enda som bar problem?) kan jag inte riktigt förstå dock.
Nu update ang. uppdateringsmodulen...

Release Notes

Firmware Version 1.1.4 (Public Beta) (25.04.19)

General bugfix

Fixed bugs relating to update mode



Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Nu kom visst 1.1.5 också...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

MastrUsr wrote: 25 Apr 2019, 16:56
alexndr wrote:Senaste förslaget från supporten: stäng av uppdaterings- modulen (så man kan uppgradera firmware) Gjorde det när jag bytte batterier nu senast. Se vad det ger.
Hur många procent har du kvar nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Står på 70% nu efter 3-4 veckor så svårt att säga än om det blivit någon förbättring. Vill minnas att jag inte hade 100% med helt nya batterier dock.

Däremot har mitt nya utbytes- lås en klar försämring mot mitt tidigare lås. Väldigt ofta har jag "spöktryckningar" på touch- displayen. Som om någon gjorde en enstaka tryckning på displaye. Särskilt händer det om solen ligger på men även annars. Jag har tidigare kört manuell låsning av dörren (man lägger handen på displayen för att låsa) men det är helt meningslöst nu eftersom dörren låser sig självt genom dessa "spötryckningar". Oerhört irriterande.

Det enda jag tycker är ok med ID- lock efter denna långa soppa är deras support. De svarar oftast snabbt och försöker verkligen hjälpa till .
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:
MastrUsr wrote: 25 Apr 2019, 16:56
alexndr wrote:Senaste förslaget från supporten: stäng av uppdaterings- modulen (så man kan uppgradera firmware) Gjorde det när jag bytte batterier nu senast. Se vad det ger.
Hur många procent har du kvar nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Står på 70% nu efter 3-4 veckor så svårt att säga än om det blivit någon förbättring. Vill minnas att jag inte hade 100% med helt nya batterier dock.

Däremot har mitt nya utbytes- lås en klar försämring mot mitt tidigare lås. Väldigt ofta har jag "spöktryckningar" på touch- displayen. Som om någon gjorde en enstaka tryckning på displaye. Särskilt händer det om solen ligger på men även annars. Jag har tidigare kört manuell låsning av dörren (man lägger handen på displayen för att låsa) men det är helt meningslöst nu eftersom dörren låser sig självt genom dessa "spötryckningar". Oerhört irriterande.

Det enda jag tycker är ok med ID- lock efter denna långa soppa är deras support. De svarar oftast snabbt och försöker verkligen hjälpa till .
Tack för update!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

alexndr wrote: 04 May 2019, 11:59
MastrUsr wrote: 25 Apr 2019, 16:56
alexndr wrote:Senaste förslaget från supporten: stäng av uppdaterings- modulen (så man kan uppgradera firmware) Gjorde det när jag bytte batterier nu senast. Se vad det ger.
Hur många procent har du kvar nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Står på 70% nu efter 3-4 veckor så svårt att säga än om det blivit någon förbättring. Vill minnas att jag inte hade 100% med helt nya batterier dock.

Däremot har mitt nya utbytes- lås en klar försämring mot mitt tidigare lås. Väldigt ofta har jag "spöktryckningar" på touch- displayen. Som om någon gjorde en enstaka tryckning på displaye. Särskilt händer det om solen ligger på men även annars. Jag har tidigare kört manuell låsning av dörren (man lägger handen på displayen för att låsa) men det är helt meningslöst nu eftersom dörren låser sig självt genom dessa "spötryckningar". Oerhört irriterande.

Det enda jag tycker är ok med ID- lock efter denna långa soppa är deras support. De svarar oftast snabbt och försöker verkligen hjälpa till .
Svar från ID-lock; Om man kan aktivera panelen genom att trycka på ID- lock loggan under siffrorna så är låset "dåligt" och behöver bytas ut. Tragikomiskt. Jag behöver alltså byta ut mitt lås ännu en gång. Undrar om alla kunder har samma tålamod?
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Nu varnar låset för låg batterinivå. Ca 1 månad lyckas jag kräma ut alltså. Bättre men ganska långt kvar till ett år.
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Fick nytt lås igår. Fel färg. Öken. Tar det här aldrig slut?
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:Fick nytt lås igår. Fel färg. Öken. Tar det här aldrig slut?
Du har det inte lätt! Skickar en påse valium... :|

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

alexndr wrote: 17 May 2019, 08:42 Fick nytt lås igår. Fel färg. Öken. Tar det här aldrig slut?
Fick nytt lås igår. Fel färg IGEN. Öken. Tar det här aldrig slut?

Är det "måndag hela veckan"? Loopar mitt liv? Vad händer?
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

alexndr wrote:
alexndr wrote: 17 May 2019, 08:42 Fick nytt lås igår. Fel färg. Öken. Tar det här aldrig slut?
Fick nytt lås igår. Fel färg IGEN. Öken. Tar det här aldrig slut?

Är det "måndag hela veckan"? Loopar mitt liv? Vad händer?
Dafuq? Skickar dom fel lås bara för att du ska ha något att vänta på???

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

MastrUsr wrote: 03 Jun 2019, 19:56
alexndr wrote:
alexndr wrote: 17 May 2019, 08:42 Fick nytt lås igår. Fel färg. Öken. Tar det här aldrig slut?
Fick nytt lås igår. Fel färg IGEN. Öken. Tar det här aldrig slut?

Är det "måndag hela veckan"? Loopar mitt liv? Vad händer?
Dafuq? Skickar dom fel lås bara för att du ska ha något att vänta på???

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
De ber om ursäkt men pekar samtidigt vidare på att det är deras service- partner som gör fel ..
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Tredje försökte och jag fick korrekt låsa levererat. Installerat idag. Skall bli spännande och se vad det ger.
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

En månad batteri fortfarande. Någon med HC2 som lyckas kräma ur mer?
perosb
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 27 Feb 2019, 16:54
5

alexndr wrote: 26 Jul 2019, 15:50 En månad batteri fortfarande. Någon med HC2 som lyckas kräma ur mer?
Satte i fulladdade IKEA batterier 13/5. Home Assistant visade då 65% batteri.
Idag visar den 50%.

Edit: sorry, såg nu att du frågade specifikt om hc2,
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Jag har i princip gett upp.. Kör utan z-wave för det går inte att ha det så.... Sjukt irriterande!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Fick kontakt med supporten idag (som egentligen är på semester). Som ett nästa steg vill de byta Zwave- modulen till en ny. To be continued.
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

alexndr wrote: 26 Jul 2019, 15:50 En månad batteri fortfarande. Någon med HC2 som lyckas kräma ur mer?
köpte uppladningsbara batterier på clahs .. Min hc2 visar aldrig fullt batteri ens så det har med att där e nog ingen templet till den
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Ursäkta om jag hoppar in lite mitt i tråden: Om man jämför laddbara batterier med t.ex. Alakline eller Lithium så bör man vara säker på att de laddbara har samma max spänning som de icke laddbara. Detta blir än så mycket viktigare om man tar billiga eller äldre laddbara batterier. Säg att du förväntar dig 1.5v, men det finns de laddbara som aldrig ger mer än 1.35v fulladdade. Dvs då kommer man aldrig upp i 100% oberoende av hur man mäter osv.
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Post Reply